Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil stoppen met roken maar wil iets doen om die doodsaaie momenten te doden. Ideeën?

Op de vaste rookmomenten en ook als je ergens op wacht.

Toegevoegd na 7 minuten:
Iets dat niet saai wordt:P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (13)

Een boek lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* friemelen met een balletje kneedgum
* een spelletje op je telefoon spelen
* knijpen in een stressbal
* een viltje uit elkaar plukken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even naar buiten gaan als het kan, (stukje flink doorstappen) een glas water drinken, wat knabbels op zak en minder koffie drinken.Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op cocktailprikkertjes kauwen bijv, maar er gewoon niet bijs til staan zoals je nu al doet, is het aller beste.
bats, stoppen met roken en het gewoon accepteren hoor.
zo is het mij ook gelukt.
alle shag,sigaretten het huis uit en niet zeggen van dit is mijn laatste peuk en dan stop ik.
neeeeeeeeee, gewoon zo uit het niks weg ermee en niet bij stilstaan.
gewoon je leven volgen zoals je altijd deed, alleen ZONDER peuk en MET meer lucht!!

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hardlopen , fietsen , poolen met vrienden ,films kijken , muziek aanzetten , klussen, wanneer je niet hoeft te werken naar familie , opruimen en of herinrichten , wandelingen door het bos heide strand of duinen ,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex man, sex is de oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van een kennis heb ik een grieks 'zorgkralensnoer'gekregen, het doet denken aan het bidsnoer van moslims, maar het is iets langer. Je bent uren zoet met het leren met één hand vasthouden en tegelijkertijd verschuiven van de kralen:-)
Er staat een instructiefilmpje op youtube, ik zoek even.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het heet een komboloi, en als je deze link aanklikt vind je er vanzelf meer, succes ;-)

P.S.: ik rook weer :-((
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werd je te kriegel van het zorgkralensnoer?..... probeer eens een kleurboek.. .heeeeerlijk rustig iets om te doen. Menig uurtje stoppend mee doorgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal eens, kleuren is ontzettend leuk om te doen, alleen wat lastig als je op de bus staat te wachten.
Voor thuis is een heel goed idee om een set potloden en een kleurboek te kopen. Klinkt gek misschien, maar een kleurboek voor volwassenen bij bol.com is hartstikke leuk, en als je eenmaal begint met kleuren, ben je best veel tijd zoet ineens.... je zal best je "he verdorie" momenten tegenkomen, maar als je je dan bewust weer richt op je nieuwe activiteit, kom je die momenten goed door.

Ik kleur nog steeds graag. Gestopt met roken op 1 januari 2007. En weet je, je houdt iets positiefs over aan kleuren. Een prettige indruk. Dat ontstaat eigenlijk onbewust, maar op de lange duur voelt dat eigenlijk heel prettig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haken, breien, punikken, schilderen op nummer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe alsof je een sigaret rookt zonder dat hij aanstaat, het is meestal namelijk vooral de prikkel van de beweging van het roken die het zo moeilijk maakt om te stoppen.. Als je een sigaret "rookt" die niet aanstaat heb je hier geen last meer van.
En anders verdiep je je eens in world of warcraft, deze game schijnt heel verslavend te zijn (speel het zelf niet, rook liever...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een half jaar geleden gestopt (en nog steeds clean) met hulp van de huisarts en nicotine kauwgom.

De eerste helpt je weliswaar niet door de saaie momenten heen, maar in veel praktijken kun je nu onder begeleiding stoppen met roken. En dit is als het goed is kostenloos.

De saaie momenten kun je gedeeltelijk oplossen met nicotine kauwgom. Althans, dat heb ik gedaan. Het is wel aan te raden om daarnaast iets actiefs te gaan doen. Wat dat moet zijn is voor iedereen verschillend, dus daar bestaat geen goed antwoord op denk ik. Mijn advies: ga in ieder geval iets doen waar je voldoening uit haalt, want dan hoef je het niet meer uit het roken te halen.

Trouwens: ik ben nu verslaafd aan nicotine kauwgom, dus pas op!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zoethout kauwen... touwtje springen, of hoelahoepen.. dan verbeter je meteen je conditie die er van dat gerook niet op vooruit zal zijn gegaan.
..Of je huisdier knuffelen/ er mee spelen, als je die hebt.
Als je niet thuis bent, een spelletje spelen op je mobiel of een puzzelboekje uit je tas halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen op de borst kloppen omdat je dat moment ook weer overwonnen heb. Ik heb 40 jaar gerookt, nu rook ik zeven jaar niet meer. Elke dag is er wel een moment dat het water me uit de mond loopt maar ik weet ook dat het nog geen halve minuut duurt. Je moest eens weten wat ik allemaal gekocht heb van het geld dat ik anders de lucht in blaas.
Dan zullen we het over mijn longen maar niet hebben. Toen er foto's zijn gemaakt van mijn longen zei de lingarts "Je kunt wel zien dat u nooit gerookt heb"
Ik heb hem heerlijk in die waan gelaten.

Toegevoegd na 59 seconden:
Longarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image