is het gevaarlijk om als 14 jarige bij iemand naar binnen te gaan met 200 euro om een mobiel te kopen
via marktplaats heb ik een samsung galaxy gevonden die ik wil ophalen.
Van mn moeder mag ik m niet omdat ik zo graag de mobiel wou die ik nu heb.
Ik heb niet gebeld met de persoon maar volgens de naam is het een vrouw.
Wat kan ik doen om de situatie zo veilig mogelijk te maken?
Toegevoegd na 12 minuten:
het gaat om een samsung galaxy s , de prijs valt dus heel erg mee.
Mn moeder zal ooit wel merken dat ik hem toch heb gekocht dan word ze boos bla bla..
En dan later komt het weer goed.
En dan verkoop ik mijn oude telefoon weer gewoon
Toegevoegd na 9 uur:
Een telefoon voor200 euro is echt niet veel.
Ik heb nu ook al een telefoon die eigenlijk tussen de 400 en 500 kost.
Ga maar eens opzoeken hoeveel een blackberry prepaid kost.
De verkoper, Stacey zegt m te hebben gekregen bij he verlengen van haar abbonement.
De reden dat ik er naar toe ga in plaats van m te laten bezorgen is omdat ik wil kijken of ie helemaal i orde is.
Als ik dan uitgebreid kijk, m aan doe en in t menu kijk weet ik al dat het fout is.
Ik neem liever geen vriend of vriendin mee, als er dan toch iets gebeurt heb ik dat op mn geweten.
Waarom is de wereld zo slecht :(
Ik heb zelf nooit meer dan 80 euro aan een gsm uitgegeven, dan heb je ook al een prima ding. Hoe lang heb je je huidige mobiel al?
En hoe ver weg is die persoon waar je de gsm op kan halen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/abonnement-telfort-nokia-n97-simkaart.96967
De simkaart doe ik in de galaxy en de nokia ..
Ja die neem ik mee als ik ergens naartoe ga met mn moeder zodat ze niks zal merken
Laat die man toch een leuke gadget kopen!
200 euro voor een telefoon is WEL veel geld, zeker voor een KIND van 14. Als een volwasse genoeg verdient is dat een ander verhaal.
Zo veel zakgeld dat je niet weet wat je er mee moet is ook al zielig.
En je moeder besodemieteren voor iets omdat je het wilt HEBBEN, hebben, hebben..., is te triest voor woorden. Als dit zo doorgaat wordt je een heel ongelukkig mens Mitch.
Waarom ben je niet tevreden met wat je al hebt? @momo: ik ben het met je eens, ik denk dat hij ongelukkig wordt, materialistisch, en allerlei schulden, omdat hij constant nieuwe dure spullen wil hebben.
Dat begint vaak al op jonge leeftijd, wanneer kinderen hun ouders gaan bedonderen bijvoorbeeld. De regels van fatsoen worden een beetje opgeschoven en nog een beetje en nog een beetje een voor je het weet doe je lekker waar je zin in hebt, en das nou weer de kern van onze slechte wereld. Er zijn normen en waarden, maar ook afspraken en regels en vertrouwen.
Ze zeggen wel eens verbeter de wereld en begin bij jezelf. Hier heb jij de kans om de lelijke kant van de wereld iets kleiner te maken.
Heus ik gun je alle mobieltjes van de wereld (behalve de mijne dan anders zit ik zonder telefoon)maar besef je wel goed hoe je je zaken aanpakt en dat je vetrouwen kunt beschadigen dat dat niet zo maar weer hersteld is.
ik ga er naar toe omdat dichtbij mn school is, het is veiliger dan eerst geld over maken en dan maar wachten of je ook echt je telefoon krijgt en om de telefoon te controleren
ik heb zoveel geld doordat ik mijn wii heb verkocht
ik hou mn sim kaart maar neem gewoon een nieuwe phone 200 euro voor een telefoon klinkt heel duur. maar bijna alle smartphones zijn rond de 500 euro als je m pepaid koopt.
daar heb ik mijn ipod touch voor gekocht zodat ik toch op internet kan en youtube enzo.
het linkerkanaal van mijn ipod is stuk gegaan.
heel vervelend.
ik heb ook mijn mobiel maar die loopt steeds vast, dus daar heb ik niet veel aan.
dus...
met de galaxy kan je internetten, muziek luisteren en pingen en met de 1 ghz processor is de kans klein dat ie vast loopt.
het beeld is ook veel groter dan dat van een nokia n97 mini waardoor je makkelijker op toetsen kan drukken.
en extra's als hd filmen en layer zijn ook handig
alleen is het erg vervelend dat ie zo sloom is, dat het touch screen vaak niet goed reageert, vaak vastloopt en on overzichtelijk is.
Mitch: Best ga je voor de HTC Desire HD. Dat is momenteel het beste en grootste toestel in de markt, daar wil het helemaal mooi op! (is helaas wel iets duurder, rond de 500 euro ;)) Zonder getrol: Als jij dat toestel wilt hebben, je Wii e.d. ervoor verkocht hebt, gewoon halen!
Hij heeft een abonnement dat hij elke 2 jaar een nieuwe telefoon mag kiezen, dit was zijn oude gsm.
Een jongen van 14 met een mobiel van 200 euro..
Ben je niet bang dat ie gestolen word... Een smartphone voor over de 200 euro is normaal
Sommige geven t uit aan snoep bla bla
Ik geef t uit aan iets nuttigs iet waar ik iets aan heb
ga jij maar eens naar een telefoon winkel zal je zien dat alle smartphones prepaid over de 200 euro kosten. @ jessie hellemaal gelijk ik vroeg niet of ik m moest kopen of niet,
en dingen over arme kinderen daT IK EGO BEN ENZO. voor die kinderen is het erg maar ze verdienen er wel geld mee om te leven, zonder dat beetje geld waren ze al doodgegaan van de honger
IK VRAAG HOE IK HET ZO VEILIG MOGELIJK KAN MAKEN.
IK GA MORGEN NA SCHOOL NAAR DIE VROUW!
maar je kan er veel mee agenda, spelletjes, bellen, smsen, pingen, internet, email, agenda, calculator, films kijken.
een mobiel is een soort alles in 1 geworden. het is duur maar het zijn normale prijzen
ELKE uitgave van 200 euro is een heleboel geld voor een veertienjarige, aangezien het gemiddelde zakgeld op die leeftijd 50 euro per maand is, en het uurloon nog geen 2,50 bruto. Honderd werkuren salaris voor een niet-noodzakelijk uitgave is ALTIJD veel geld. En je kunt elke euro maar één keer uitgeven. Natuurlijk moet je zelf weten HOE je je geld over de balk smijt, maar dan moet je achteraf ook niet gaan janken dat je zó veel geld hebt gespendeerd aan een onzindingetje.
een mobiel is wel belangrijk
ik ga er straks naartoe
ik ben gewoon echt geintreseert
ik koop het met mn eigen geld enzo,
heb ervoor gespaard.
en toch word ik egoistisch enzo genoemd.
ik heb al een paar keer geprobeerd een gewoon gesprek met mn moeder te voeren over de telefoon maar dan zegt ze dat ze geen discussie wil voeren.
de ontknoping.. ik ben na school naar het huis van de persoon gefietst.
ik heb op de fiets zitten nadenken over of ik het moet doen.
ik bedacht dat als mn moeder er dan toch ooit achterkomt ik waarschijnlijk toch een straf krijg en dat het een paar dagen niet gezellig zal zijn in huis,
ze heeft al een paar keer gezegd dat als ik het toch stiekem zal doen ik een fixe straf zal krijgen. het zal erg vervelend worden om de simkaart steeds te moeten verwisselen voor ik thuis kom en weg ga.
ik heb besloten het niet te doen.
ik heb afgebeld. om ervoor te zorgen dat ik me niet bedenk heb ik 2 paar nieuwe nikes en een nieuwe (nep!) bont muts gekocht.
ik zit nu in de mcdonalds maar heb toch een beetje spijt. ik blijf toch bij mijn standpunt dat 200 euro niet veel is voor een mobiel, ik ben bij de phonehouse geweest en daar naar prepaid prijzen gekeken van verschillende telefoons.
bijna alles is boven de 200 euro. ik laat de vraag nog ff open voor reacties.
na een paar dagen sluit ik m. ik heb echt spijt!!!!!!
maar het zal wel beter zijn zo.
maar ja,
hoe zou ik m thuis moeten opladen. ik vind het wel een beetje eng toen ik afbelde bleef die gene een beetje aandringen dat ik toch moest komen
Ze wist al dat ik die telefoon op zou halen.
Die vrouw blijkt naar huis te hebbem gebeld toen ik op school was.
Mn moeder heeft niks gezegd omdat ze zou kijken of ik het echt gedaan zou hebben,
Ze is nu wel trots op me dat ik het niet gedaan heb.
Hopelij kan ik me wel trots voelen als ik morgen mn nieuwe nikes ga showen op school
2 paar nieuwe hebt gekocht. Al kocht je je een slag in de rondte, ga nooit tegen je ouders in. En nu nog ff een bosje bloemen voor je moeder.
gevolg schreeuwende moeder.
hele weekend huisarest, mag mn kamer niet uit.
mn halfzusje zou vandaag bij me komen slapen maar dat mag dus niet meer. en mn horoscoop heeft gelijk, ik ben veel liever op school.
daar zijn tenminste mensen die om me geven en niet alleen maar tegen me praten om te weten of ik geen huiswerk moet doen. mischien had ik toch gewoon die telefoon moeten halen dan had ik niet geprobeerd een gesprek te beginnen en had ik een leuk weekend gehad. jullie zeggen dat ik een volwassen keuze heb gemaakt maar als je op deze manier volwassen bent wil ik altijd kind blijven.
maar blijkbaar is het daar al te laat voor, ik ga liever dood
Is dat niet een beetje overdreven reactie?
heb het alweer goedgemaakt :D
please....
Het is alleen maar echt gevaarlijk voor jou om alléén die GSM te halen,weet je. Ik wil niet dat jou wat gebeurt. (pffff.ga nóu eindelijk zelf slapen,...gelukkig herfstvakantie...) P.s. : je kan áltijd pb sturen.
maar ga NIET alleen naar zo'n iemand die je totaal niet kent enzo,k?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.