Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat vinden jullie van Quantum K ?

Dit is een soort geneeskrachtige website die ik pas tegenkwam. Heb het nu 1 x gedaan, maar merk er nog niet veel van.
Zit hier wat in ? of is dit totale onzin ?

http://www.quantumk.co.uk/

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel interessant... ben nog bezig te kijken/luisteren...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://video.google.com/videoplay?docid=-8506668136396723343
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die is ook interressant inderdaad. Heb zelf "The Biology of Belief" gelezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De site voelt goed... En Quantum K ook... heb geluisterd en gekeken en voelt heel goed... Dankjewel voor de tip... Ga ik zeker uitproberen een tijdje...

:-))

Toegevoegd op 19-05-2009 12:27:30
Het werkt wel degelijk, zie link voor waarom het werkt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je er in gelooft, dan zal het tot op zekere hoogte werken, vooral ten aanzien van psychosomatische problemen. Net zoals zo'n beetje alle alternatieve geneeswijzen. En placebopilletjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dit enig effect heeft, dan komt de genezing niet vanuit de website, maar uit jezelf. En dan zou de site dus eerlijker zijn als deze je vertelt hoe je dit uit jezelf kan halen, in plaats van dat hij probeert het neer te zetten als een soort reclamespot voor de overige, precies even veel (namelijk geen) verschil makende kwakzalversartikelen in de webshop.

Als je je hierdoor beter voelt, prima. Maar weet dat dit dan voornamelijk is omdat je even de tijd hebt genomen om goed tot rust te komen, en dat je dit ook had kunnen doen zonder deze site als je er de tijd voor had genomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
't Is grappig. Ongevaarlijk. Een soort kermisvermaak.

(Zo, nu zullen sommige lezers geïnteresseerd verder lezen, zich afvragend hoe ik tot deze uitspraken kom, terwijl andere lezers zich, vechtend tegen hun omhooggeschoten adrenalinegehalte, kwaad maken om mijn ongefundeerde provocatie.)

Helaas staan veel mensen toe dat ze worden geleefd. Ze zijn niet tot zichzelf gekomen, ze zijn niet zichzelf. Dat geeft spanning, die zich op verschillende manieren kan uiten.

Quantum K geeft elementaire psychologische manieren om je te ontspannen, om tot rust te komen. Als je het vaker toepast, zul je dingen accepteren waar je je nu nog tegen verzet.

In die zin is het niets nieuws. Elke psycholoog kan je de principes verklaren.

Veel mensen die nog niet tot zichzelf hebben kunnen komen, wijzen alles wat naar psychologie riekt meteen af. Ze zoeken iets. Quantum K wekt de indruk dat het is gebaseerd op nieuwe inzichten, dat het los staat van de gevestigde psychomedische orde. Dat trekt veel zoekenden aan.

In die zin is het goed. Het helpt die mensen. Ze vinden rust, en misschien, na een hele tijd, zichzelf.

Het zou natuurlijk beter zijn als je die omweg, die psychologische massage, niet nodig zou hebben omdat je jezelf al hebt gevonden vanuit je eigen kracht. Maar dat werkt nu eenmaal niet altijd, helaas.

Ik zie de methode als de beer die je naast je kind in bed legt. Die beer zal je kind helpen inslapen, helpen door de nacht heen te komen, hij zal je kind bewaken en beschermen - voor het kind. Als volwassene heb je zo'n beer niet meer nodig omdat je je eigen kracht hebt gevonden.

Zo ook Quantum K.

't Is wat jammer dat er meteen allerlei zweef aan wordt gekoppeld. Allerlei onwerkzame producten, hints dat er een relatie is met nog maar half ontgonnen delen van de wetenschap. Dat gedoe kan mensen verder afdrijven van hun eigen innerlijke kracht. Juist mensen die zichzelf nog niet hebben gevonden zijn hier gevoelig voor. En da's jammer. Als je *net niet* genoeg eigen kracht hebt om zelf je evenwicht en je ontspanning te vinden, kan Quantum K iets voor je betekenen. Maar precies dan zorgt alles wat er omheen wordt verteld er voor, dat je nog verder van je evenwicht en innerlijke ontspanning komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Ik ben het in de essentie wel met je eens.
Veel volwassenen hebben inderdaad nog behoefte aan een "knuffelbeer" om bij hun eigen kracht te komen, op zich niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk maar waarom het wel werkt, hier: http://video.google.com/videoplay?docid=-8506668136396723343
Uitgekleed is het NLP(neuro linguistisch programmeren) met een spiritueel jasje. Heb er eigenlijk weinig mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er nooit van gehoord en ik zal het niet gebruiken omdat ik er niet in geloof. Zoals boven al vermeld is; als dit werkt dan komt de genezing vanuit lezelf, niet vanwege de site. Ik kan me voorstellen dat je er rustig van wordt, maar dat kan op veel verschillende manieren, daarbij vermoed ik dat er nog veel van deze sites zullen bestaan. Dus, antwoord op deze vraag: ik vind het niet bijzonder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image