Wanneer moet je denken aan een haarstuk / pruik bij haaruitval? En kan dat ooit 'lijken'?
Ik heb erg lang haar, maar door medicatie valt het uit. Echt dat je af en toe een pluk in je handen hebt. En elke dag nieuwe kussensloop en stofzuigen door de haren.
Ik had enorm veel haar waardoor het volumeus leek altijd, en nu heb ik een zielig dun hoopje. Ik doe het ook niet meer in staarten want dan zie je kale plekken. Als ik het los laat (hoe triest het er ook bij hangt) zie je nog geen kale plekken.
Ik twijfel erg, moet ik misschien aan een haarstuk/pruik gaan denken? Of kan ik beter wachten tot je echt kalen plekken ziet als het los is. Ik weet niet waar de grens ligt, en echt 100% kaal zal ik door de medicatie niet worden (denk ik). Wel voel ik me er al wat onprettiger door, omdat ik altijd het heerlijk vond om gewoon veel haar te hebben dat om mijn gezicht zat.
Wordt een pruik grotendeels vergoed?
En, ik heb vroeger wel eens pruiken gehad van goede kwaliteit (toch wel 100 / 200 euro), maar niet van die dure medische pruiken. Deze pruiken kon ik wel op doen maar het was wel érg duidelijk dat het een pruik was altijd.
Ik ben bang, dat zo'n medische pruik ook zo'n effect heeft. Heeft iemand daar ervaring mee?