Heb ik een smetvrees? (zie beschrijving)?
Ik ben niet snel bang om ziek te worden, integendeel ik ben BIJNA NOOIT ziek. Maar ik vind dingen meteen heel goor en vies.
Ik vind dieren echt super goor, ik kan er niet tegen en ik vindt hun haar/ vacht echt heel vies. Als ik dicht bij een dier in de buurt kom, dan heb ik het gevoel dat ik me heel erg vies voel en moet douchen. Hun vacht aaien/aanraken zal ik zelf voor geen millioen doen. IK vind dat echt super vies.
Bepaalde mensen die dicht bij mij gaan zitten vind ik niet fijn en heb ik het gevoel dat ik erg moet jeuken.
Als we bijvoorbeeld in een restaurant zijn vind ik het bestek en het glas erg vies om van te eten/ drinken, want andere mensen hebben er ook aan gezeten.Van mensen die niet naar parfum ruiken of transpireren krijg ik erg buikpijn van. Ik vind het vies om andere mensen aan te raken bijv. hun haar. Of mensen die spullen van me lenen, bijv. een kam, drinkfles, make-up. Mensen die hun handen niet wassen na een toiletbezoek haat ik.
Melk en vlees vind ik erg vies als ik moet denken dat het van een dier afkomstig is.
Kort gezegd ik vind alles heel snel vies en goor. Overdrijf ik nu of heb ik een smetvrees (al vind ik het zelf van niet)
Of is dit gewoon iets normaals of ben ik een echte super grote aansteller. Dit viel me pas op nadat veel mensen over me zeurde en normaal moest doen. Wat kan ik hier aan doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.