Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als een mens niet zou kunnen zweten wat zou er gebeuren?

en je woont op de noordpool??

Toegevoegd na 2 minuten:
de vraag ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat mijn hersenen niet echt goed kunnen werken snachts

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
785
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het bij jouw dan al nacht, waar woon je dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik woon in nederland

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In ons lichaam zit een soort thermostaat, die onze lichaamstemperatuur regelt.
Ook al wonen we op de noordpool, waar het niet warm is, zullen we toch af en toe zweten om op de juiste temperatuur te blijven, we hebben immers kleren aan om ons warm te houden en bij een lichamelijke inspanning, als is het maar lopen, zal toch warmte gegenereerd worden en door te zweten koelen we een beetje af.
Zonder te kunnen zweten zullen we het dus te warm krijgen, ook al zitten we op de noord pool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dan kan je altijd even wat kleren uittrekken of de deur op een grotere kier zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha, ja dat is zo, maar als je het warm krijgt, heb je het al te warm, dus loop je achter de feiten aan.

Andere antwoorden (3)

Op de noordpool hoef je niet te zweten. Er zou dus dan niet veel gebeuren. Dreig je 't toch warm te krijgen, dan stap je gewoon even uit je iglo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt denk ik een groter probleem als je in de tropen woont en niet kunt zweten, ik kan me voorstellen dat je dan zonder speciale maatregelen snel oververhit kunt raken.
Op de Noordpool, ach, meestal is het daar niet zo bloedheet ;p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens is een dier, net als bijvoorbeeld een varken.
Varkens kunnen niet zweten en bij warmte ademen zij meer vocht uit door meer of minder te hijgen met de bek open. Dat zie je ook bij honden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding