Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik makkelijk spaans leren praten?

ik ben heel slecht in spaans. ik kan het een beetje verstaan, maar kan het helemaal niet praten. is er geen website of iets dat mij kan helpen. bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Een jaar in Spanje studeren...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net zoals de alliance francaise, is er ook en vereniging die de spaanse taal bevordert in Nederland, misschien kom je daar verder mee

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.languageguide.org/espanol/
http://cursus.taal.info/
http://www.goethe-verlag.com/tests/NS/NS.HTM

deze had ik nog, misschien heb je daar wat aan, en met google vind je nog wel meer

Toegevoegd na 8 minuten:
en nog 1
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Er zijn studiereizen naar Spanje. Je verblijft dan bij een gastgezin en gaat dan twee, drie of vier weken naar school waar je Spaans leert.

De gastgezinnen die hier aan meedoen, spreken totaal geen andere taal dan Spaans, dus je bent gedwongen om zelf Spaans te spreken.

Twee weken cursus staat gelijk aan een jaar Spaans op een middelbare school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar spaanse songs luisteren , naar Spanje gaan op taalvakantie gaan mailen met een spaanjaard of iemand zoeken die spaans studeert en dat hij of zij jou spaans gaat leren.Op deze manier heb ik mijn Engels opgehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga lekker chatten op een Spaanstalig forum. Voor je het weet begin je het te begrijpen en maak je steeds minder fouten. Daarnaast natuurlijk Spaans studeren. Er zijn diverse cursussen op internet. Zelfs gratis: http://www.gratisspaans.nl/
Ook het Instituto Cervantes (de Spaanse variant van het Duitse Goehte Instituut of het Franse Maison de France).
Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aller aller handigst is om een taalcursus te doen in spanje zelf. Ik heb hetzelfde gedaan met Frans. Je gaat dan daar naar een school en kan in een hotel of gastgezin logeren. Ik zelf raad een gastgezin aan, omdat die mensen zelf ook Spaans praten en snappen dat je het niet helemaal kan verstaan en daardoor een beetje makkelijker praten en begrippen die je niet snapt in het Spaans omschrijven. (goed voor luistervaardigheid)
Op de school zelf zitten een heleboel mensen van verschillende leeftijden en uit verschillende landen die allemaal aan het proberen zijn Spaans te leren. Omdat je met die mensen ook spaans praat (je kan vaak ook engels praten, maar daar leer je weinig van) en ze allemaal ook niet zo goed zijn, maak je je niet zoveel zorgen of je wel alles goed uitspreekt en praat je stukken gemakkelijker en leer je het heel snel.
Op de school heb je dan lessen die per niveau zijn ingedeeld, je zit dus met mensen van je eigen niveau in de klas. Je doet kleine oefeningetjes, soms grammatica en vooral heel veel praten. (wij dwaalden soms een beetje af en hadden het dan over verschillen tussen duitsland en nederland terwijl we het eigenlijk over de eerste wereldoorlog gingen hebben)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het best is om eerst toch maar een cursus te volgen om de volledige grammatica te begrijpen. Vanaf dat punt geniet ik al eindeloos, vele uren per dag, van programma's die je kunt downloaden op RTVE.es (Radio Nacional de Espana. Je kunt je niet voorstellen hoeveel plezier ik al heb gehad aan de programma's Afectos en la noche, Afectos matinales, Abierto hasta las dos, en vele vele andere. Urenlang beluister ik die op mijn MP3-speler, die ik altijd op heb wanneer ik alleen ben. Het is vooral door te luisteren dat je een taal leert, maar ook heel belangrijk, is dat je woordjes leert. Ik schreef altijd nieuwe woordjes op een stukje papier, dat ik dan overal meenam en op elk vrij moment studeerde. Eens je ze kent, maak je weer nieuwe lijstjes. Je mag er ook wel regelmatig dezelfde woordjes tussen schrijven, woordjes die je moeilijk vindt. Herhaling is heel belangrijk. Je kunt ook mooie films kijken. Ik hou vooral van de films van de regisseur Almodovar. Maar ook muziek luisteren, en de teksten opzoeken (lyrics)...
Spaans is inderdaad een prachtige taal. Ik wens je veel succes. Mocht je er niet uit wijs raken hoe je die bestanden moet downloaden, mag je me altijd contacteren: kcarnewal@yahoo.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding