Mag je het huis van iemand opruimen als hij overleden is en helemaal niemand anders heeft en onder curatelen stond?
Mijn buurman is overleden gisteren, en ik en nog een buurvrouw waren hele goede vrienden van hem.
En ik stond ook als eerste contact persoon.
Maar iemand moet zijn huis toch opruimen.
Dus wij dachten dat doen wij wel want hij heeft geen familie.
Hij was echt een vriend voor alle buren.
Maar hij stond ookonder curatelen,dus mijn schoonmoeder zegt dat wij dan niet aan zijn spullen mogen komen.
Dat de gemeente in moet grijpen en alles moet opruimen.
Want hij wordt ook door de gemeente of hoe je dat ook noemt begraven, want hij had ook geen begrafenis verzekering.
En veel staat er niet in zijn huis.
Maar wij willen iemand bellen voor zijn katten die op te laten halen, en al zijn kleding in de kledingbak gooien.
En de rest moet op straat, want daar heb je niet veel aan.
Alleen een oude computer die hij heeft gekregen van 1 van de buren die wilt een buurvrouw hebben en die mocht ze ook hebben zei hij toen hij nog in leven was.
IK zei tegen mijn schoonmoeder ik denk dat de gemeente wel wat anders te doen heeft dan zijn huis opruimen, ik denk dat ze blij zijn als wij het voor hun doen,maar zei zegt dat het verboden is om zijn huis in te gaan.
Maar er staan nog wel 2 kinder fietsen van mij in zijn huis, want die mochten wij bij hem in de tuin zetten.
Die fietsen mag ik toch wel ophalen ?
Want hijmaakte altijd fietsen voor iedereen,en van hem mocht ikdie daar laten staan.
ZIjn nou automatisch die fietsen van hem nu hij overleden is ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.