Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heb er tientallen gehad de afgelopen maanden... en nee, ze doen geen pijn. Mits je wat ontspannen kunt liggen.
Het echo apparaat is een soort plastic staaf waar ze een condoom om doen en glijmiddel op doen. Zodoende gaat het gemakkelijk naar binnen. Het kan een wat ongemakkelijk gevoel geven als ze links en rechts de eierstokken gaan bekijken, dan duwen ze vaak even om ze goed in beeld te brengen... echter was dat bij mij nooit pijnlijk.
Als je als vrouw smal en nauw geschapen bent, moet je er extra op letten dat je ontspannen bent. Doen alsof je moet plassen en de staaf glijdt makkelijker naar binnen.
Als je erg krampachtig bent, kan het wel wat pijn doen, ontspannen is dus het belangrijkste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt heb er veel aan gehad, wacht nu nog op de uitslag de punten zijn voor u..........groetjes nisette

Andere antwoorden (7)

Nee hoor. Je kunt het zien als een dildo. Er gaat ook een condoom overheen.
De kunst is om je zo goed mogelijk te ontspannen. Het kan helpen om even ligt druk te geven, alsof je moet plassen. Verder gewoon vertellen als je het spannend vindt. Ik denk dat alle vrouwen dat hebben. Hier houden ze heus wel rekening mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat wanneer het echoapparaat een beetje diep gaat dat het dan een beetje pijn doet..bij mij vregelijkbaar met menstruatiepijn, maar dat is opok zo weer over...verder is het een koud glibberig ding wat naar binnen gaat en als je gewoon je verstand op nul zet en door blijft ademen is er niks aan de hand.
Succes met het onderzoek..en zoals mijn voorgangen ook al zei gewoon aangeven dat je het spannend vind..het is per slot van reken ing niet iets wat je elke dag mee maakt toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het doet geen pijn. Het is niet echt prettig, maar dat is meer om het idee dan omdat het pijnlijk zou zijn.
Ik had destijds een medewerker die me zoveel mogelijk op m'n gemak stelde, prima uitlegde wat hij ging doen, en wat er te zien was op de echo.
Durf gerust te vragen wat er gebeurt als ze dat niet al vanzelf doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee daar voel je niets van.. mocht je wel iets
voelen dan kan je dat altijd aangeven aan de dokter,
het beste is je te ontspannen , dan is het zo voorbij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ondergaan toen ik zwanger was.
Doet niet pijn, maar is een heel ongemakkelijk gevoel.
Even doorbijten en dan is het gedaan voor je het weet !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet leuk, maar ook niet pijnlijk. Hoe beter je kunt ontspannen, hoe minder ongemakkelijk het is, vraag dus gerust aan de arts om het rustig aan te doen als je nog zenuwachtig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
normaal gesproken mag het niet zomaar pijn doen je kan het zien als een staaf met een plastic hoesje eromheen dat wordt met gel ingebracht . als ze erg diep moeten doet het misschien wel een beetje zeer maar normaal niet hoor. maak je geen zorgen en ontspan je een beetje net als met een uitstrijkje als je je ontspant gaat het makkelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image