Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je doen tegen vermoeiend wakker worden?

ik slaap 7/8 uur perdag maar toch wordt ik vermoeiend wakker, ik heb nachtrust medicijnen gebruikt maar dat hielp ook niet iemand enige idee waardoor dit kan komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
927

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Het kan verschillende oorzaken hebben

Lig je nog lang wakker als je naar bed gaat?
Slaap je onrustig
Wordt je veel wakker
Misschien heb je meer slaap nodig dan 8 uur (ik wel tenminste)
Het kan zijn dat je bed niet goed is.

Let er eens op hoe je slaapt, vraag het eventueel aan iemand in huis als dit kan.

Ik heb onlangs een ander matras gekocht en dat was een wereld van verschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere dag rond dezelfde tijd gaan slapen en opstaan, ritme blijkt ook heel belangrijk te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rook wat wiet voor je gaat slapen of drink een glaasje alcohol, je slaapt daardoor (vooral wiet) een stuk vaster en je word lekker fris wakker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muziek luisteren, koffie drinken of gewoon eerder naar bed gaan de volgende dag:tooth:

koud water in je gezicht gooien helpt ook!
of energy drink drinken.. maar dat vind ik persoonlijk niet echt lekker..

muziek luisteren voordat je gaat slapen helpt bij mij heel goed ;) succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je slaapkamer goed geventileerd is, dus 's nachts altijd het raam op een kier.

Zorg voor een goede, stevige matras. Het kan zijn dat je matras te zacht is, waardoor je lichaam zich niet voldoende kan ontspannen.

's Ochtends meteen onder de douche stappen en lekker onder de warme straal. Afsluiten met een koude douche: eerst je handen en armen, dan je voeten en benen, dan (als het lukt) je bovenlichaam en tot besluit je gezicht en hoofd.

Waarschijnlijk voel je je dan alweer een stukje frisser!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er niet alleen om 'hoelang' je slaapt, maar nog belangrijker is de kwaliteit van je slaap.
Heb je last van 'onrustige benen' of misschien wel van slaap-apneu's of andere nachtkwalen?
Als je echt vaak moe naar bed gaat en weer moe opstaat, is het wellicht handig om een slaaponderzoek te laten verrichten. Dat is bij mij ook gebeurd en het resultaat was dat ik last had van voornoemde klachten, zonder dat ik dat zelf wist. Medicijnen kunnen enigszins helpen, maar dan moet eerst vastgesteld worden hóe je slaapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe zit het met je matras en kussen, heb je die al lang, dan is het misschien tijd om wat nieuws aan te schaffen.
Daar kan het heel goed aan liggen. Toen wij ons nieuwe matras en kussens kregen, sliep ik weer heerlijk en werd goed uitgerust wakker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wake up light hebt, dan word je in ieder geval rustiger wakker, dit helpt ook tegen vermoeidheid, omdat je "uit jezelf" wakker word. Je kan uiteraard ook iets eerder naar bed gaan, maar dit wil niet altijd helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor mij werkt een wake up light ook prima, die schrik reactie die je hebt als een wekker afgaat is er niet meer, waardoor je langzamer wakker wordt. Ik ben er erg tevreden over, maar hoor ook mensen die het niets vinden, dus uitproberen.
Het kan veel verschillende oorzaken hebben... de meeste zijn hier al genoemd... toch te weinig slaap voor je lichaam, onrustig zijn, geen goed matras, slechte voeding... Zelf heb ik er ook regelmatig last van, bij mij komt het omdat ik veel droom en in mijn slaap met vanalles bezig ben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt helemaal... Momenteel heb ik redelijk veel last van stress en emoties doordat ik ik korte tijd afscheid heb moeten nemen van 4 voor mij belangrijke personen maar los daarvan ben ik altijd druk in mijn hoofd, ik ben een zware denker, werk als tekstschrijver en ben continu aan het denken en fantaseren om nieuwe verhalen te kunnen schrijven...
probeer eens valeriaan dit is een homeopatisch middel. het kan je helpen om te ontspannen en beter te slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je vermoeiend of vermoeid?
bij de eerste kan dat aan een aandoening liggen en vermoeid wakker worden heb je niet genoeg geslapen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding