Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het inademen van stofdeeltjes die vrijkomen bij het reinigen van het pluizenfilter achter de deur van de wasdroger schadelijk voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik heb weleens gehoord, dat je het beste kan reinigen voor het gebruik, als het pluis koud is(ik spaar het altijd van een keer of 4 op)

Toegevoegd na 3 uur:
iemand zei dat het schadelijk was als het pluis nog warm is,
ikzelf weet dus niet of dat waar is,maar ik verwijder het voordat ik de droger aanzet, dan is het koud.
en als ik het opspaar(is ook wel gemakzucht) kom ik er minder vaak mee in aanraking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De hele dag door ademen we stof in als we binnenshuis zijn, dus lijkt het me niet schadelijk voor de gezondheid, althans net zo schadelijk als al het andere stof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor gezonde mensen heeft dit niet direct nadelige gevolgen. Voor mensen met luchtweg aandoeningen kan dit hun klachten verergeren. Luchtwegen reageren op de grote hoeveelheid prikkels. Zelf heb ik astma en kan het filter niet zelf reinigen omdat ik het dan erg benauwd krijg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stofzuig het filter altijd om die reden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding