Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn kunstgebit verwarmen zodat ik hem iets kan bijbuigen ,of raden jullie me dat af om te doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het kan wel, deed mijn vader ook regelmatig, maar op n zeker moment paste het echt niet meer, kaak slinkt ook met de jaren. Mijn vader had vaak pijn aan zijn kaken door t slecht passende gebit, maar ging niet terug naar de tandarts of technieker. Op n zeker moment liet hij t gebit tijdens n reparatie vallen en t was stuk, toen moest hij wel naar de tandarts. Hij kon r zelf wel om lachen, maar zei ook: ik had al veel eerder terug naar de tandarts moeten gaan. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

zou echt niet zelf gaan vogelen, zelf met een bril raden ze al af om het zelf te doen, en dat is toch wat meer buigzaam en flexibeler en kan minder kwaad als het niet helemaal goed zit.

Een kunstgebit moet erg nauwkeurig op maat gemaakt worden, als hij niet helemaal goed zit, gewoon terugaan naar de plek waar die gemaakt is en vragen of hun hem wat kunnen bijstellen.

Is hij echt net nieuw, zullen ze dat zowiezo gratis doen, is hij al wat ouder, weet ik niet of er kosten aan gebonden zijn, maar zal nooit zoveel zijn als een nieuwe
sterredag
14 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet eens, want het is van een soort materiaal gemaakt dan niet zacht wordt als je het verwarmd (anders zou het in je mond wel vanzelf in de juiste vorm gaan zitten).
Ga naar je tandarts, die kan er iets afschuren ofzo.
Ik raad het je echt af hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi opawilly
ha niet zelf klungelen aan uw gebit
ga naar een tandprothesticus en laat er deskundig een voering in aan brengen hij zal met U kijken of het nodig is of U misschien wel een nieuw gebit nodig heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk als je hem zelf gaat buigen dat de pasvorm ook op andere plaatsen veranderd met als gevolg een helemaal niet passende prothese.
Even naar de deskundige lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou het niet doen, zo'n kunstgebit is te duur om te verknallen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag natuurlijk wel, maar als je mij vraagt of ik het zou doen is mijn antwoord: Niet doen. Tandprotheticus wel laten doen zou ik denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing