Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je nou wanneer een lens omgedraaid is of niet?

Ik heb lenzen maar het is zo irritant om ze steeds te moeten omdraaien om te kijken van welke ik de lens moet indoen, dus weten jullie een maniertje ofso dat ik het bv. makkelijker kan zien..?

(hoop dat het nog een beetje te lezen is :) )

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel binnenste buiten :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet of je met omdraaien nu bedoeld dat je links en rechts verwisseld of dat je ze letterlijk binnenstebuiten indoet.

In het laatste geval: Dat merk je direct. Als je je zachte lenzen binnenste buiten in doet, dan zit dat niet lekker, dan voelt het ook alsof de lens minder pakt op het oog.

In het andere geval: Je hebt lenzendoosjes met een L en een R op de dop. Zorg altijd dat je linkerlens in het doosje met de L zit en de rechterlens in het doosje met de R en dan is er niets meer aan de hand.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik zorgde er gewoon altijd voor dat de lens zo in het doosje gelegd werd, dat de "binnenkant" naar boven ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een lens die binnenste buiten zit is bijna vlak en de randen licht gekruld
een lens die goed op de vinger ligt heeft de ronding van je oog bol
ik test me lens altijd met een druppel vloeistof
blijft de druppel liggen is het de goede kant
loopt de vloeistof eraf zit die binnenstebuiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg hem op je wijsvinger en kijk of hij meer op een bord lijkt of op een kom als het een kommetje is is hij goed dan kan ie zo in je oog is het een bord moet je hem even goed doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De truc die ze mij geleerd hebben is : als het op een engelse helm lijkt, zit ie binnenste buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats de lens op de top van je wijsvinger en houd hem tegen het licht. Verzeker je ervan dat hij schoon en stofvrij is, en geen scheurtjes of andere beschadigingen heeft. Als de lens beschadigd is, zet hem dan niet in!
Verzeker je er ook van dat de lens niet binnenstebuiten zit. Een lens die binnenstebuiten op het oog wordt gezet, voelt oncomfortabel aan en geeft geen scherp zicht.

Controle van de lens (correcte zijde naar buiten)
Methode 1:
Plaats de lens op de top van je wijsvinger en kijk naar de vorm:
- de randen vouwen zich mooi naar binnen (de lens lijkt op een kommetje): de lens zit juist:
- de randen krullen naar buiten (de lens lijkt op een bord): de lens zit binnenstebuiten en moet worden omgekeerd.

Methode 2:
Hou de lens tussen duim en wijsvinger.
Buig de randen van de lens voorzichtig naar elkaar toe.
Waneer de randen van de lens naar elkaar toebuigen, zit de lens goed. Wanneer de randen eerder van elkaar wegplooien, zit de lens binnenstebuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing