Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen als je zenuwachtig bent

ik heb morgen een introductiedag op school en zit dus bij allemaal nieuwe kinderen, mijn beste vriendin heeft zich ziek gemeld dus heb ik niemand. ik ben zo bang dat ze gaan lachen ofzo als ik daar aan kom fietsen. en we gaan allemaal spelletjes doen nou ik ben al helemaal niet goed in sport dus dat word nog wat!
help! wat moet ik doen om van mijn zenuwachtigheid af te komen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Iedereen zal die dag net zo zenuwachtig zijn als jij, dus dat valt wel mee. Probeer er gewoon een leuke dag van te maken.
Voor iedereen is het wat eng om nieuwe mensen te ontmoeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik zelf nog wel eens doe als ik zenuwachtig ben, ik heb een homeopatisch middel met valeriaan, dat zijn van die pilletjes die schijnen te helpen tegen zenuwachtigheid. Ik heb die zelf gebruikt tijdens mijn rijexamen en tentamenweek op school en ik vond het wel helpen.

Toegevoegd na 5 uur:
Het is onder verschillende namen verkrijgbaar, dit is een bekend merk: http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/valeriaan-inslapen-zenuwachtig.php
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk middel is dat?
Koop een flesje bachbloesemremedie (Rescue) dat kan je helpen om wat minder nerveus te zijn.
Succes en het valt vast heel erg mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent weer aan het negatief anticiperen wat gaat er gebeuren? Wat als iedereen onaardig doet of wat als iedereen mij stom vind? Wat als ze lachen?

Je kan ook positief anticiperen en voor je er naar toe ga kan je inbeelden dat :
als ik binnenstap kijkt iedereen om, En bij de sporten ben ik 1 van de beste. Iedereen vind me tof en ik kom goed over sociaal.

Als je dit al een paar keer inbeeld en als de situatie er gaat zijn gaat het net echt lijken.

Beeld in hoe het voor jou goed zou verlopen en hoe je het zou willen dat het verloopt!!!! Niet het negatieve anders gebeurt het negatieve.

Toegevoegd na 43 seconden:
Met inbeelden bedoel ik dus in je fantasie en bewustzijn ga eventjes relaxen met muziek en beeld dit in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joh, het is voor iedereen wennen en een beetje griezelig. Gewoon schijt aan alles hebben en er tegenaan.
Je zal zien dat het reuze meevalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het hier en nu blijven, we kunnen niet in de toekomst kijken, maar we weten wel wat we voelen op dit moment, op dit moment is er niks aan de hand en wat komt komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de meesten z bezig zijn met te bedenken hoe ze zelf overkomen(zoals jij van plan bent te doen) dat ze geen tijd hebben om echt op anderen te letten. Die zien jou echt niet aan komen fietsen (wat je dan stiekum weer tegenvalt ;)
Maar als je goed kijkt zie je dat ze het bijna allemaal even eng vinden, en bang zijn een flater te slaan.

Maar als ik zeg: Volgend jaar lach je erom, dan denk jij, jaja, kun je makkelijk zeggen , het is nog geen volgend jaar.
probeer het zonnig in te zien morgen, en je overleeft het makkelijker dan je nu denkt
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
bedenk dat iedereen net zo zenuwachtig is als jij bent.
Er is altijd wel iemand bij met wie je het gevoel hebt dat het wel klikt. Er zullen veel meer mensen zijn die helemaal alleen zijn en graag een beetje aanspraak willen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding