Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kunnen we niet tegen kietelen,wat is dat toch?

Is het nou een bepaalde spier of zoiets.
Je wordt toch ook vaker aangeraakt op plekken die gewoon normaal aanvoelen.Wat loopt daar nou voor spier of weefsel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Gevoelig zijn voor kietelen is waarschijnlijk van belang geweest in onze evolutie. Het waarschuwt ons als een giftige schorpioen over je nek kruipt. En de onderdelen die het meeste risico lopen op verwondingen, zoals voeten, borst en armen, behoren tot de meest gevoelige plekken.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat er in de buurt van je zij meer belangrijke organen zitten..?
Kimath
14 jaar geleden
@LittleLuna, dat is ook een goede verklaring.
Aan je armen wordt je veel vaker aangeraakt, in je zij niet zo veel, daardoor kan het ook gevoeliger zijn.
De kleine hersenen reageren fel op onverwachte impulsen. In je zij zijn het zenuwen van je organen. Omdat deze autonoom zijn merk je de stimulatie ervan als je kietelt. De druklichaampjes van de huid geven signalen door aan het bijhorende dermatoom (stuk huisgebied dat door een zenu geinnerveerd wordt.) Onder je voeten zitten zeer veel druksensoren.
Het hulpeloze gelach is een reflex dat wordt veroorzaakt door speciale zintuigen in je huid. Die zintuigen geven een signaal af aan je hersenen. Je lichaam reageert alsof het in gevaar is. Je spieren spannen zich samen, je hart gaat sneller kloppen en je lijf wringt zich in allerlei vreemde bochten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf kan ik heel goed tegen kietelen, er is mij eens verteld dat je er beter tegen kunt wanneer je ontspannen en flexibel bent, wanneer je gespannen bent zijn je spieren veel meer alert en schijn je minder tegen kietelen te kunnen??!!

ikzelf heb het idee dat ik immuun ben geraakt omdat ik als kind zijnde veel ben gekieteld door een paar heel leuk zijnde ooms(denken ze! :o) ) maar intussen kan ik er wel tegen, zelfs onder m'n voeten...

behalve wanneer ik heel vermoeid ben of op erotisch gebied wil er nog wel s een plekje zijn waar ik er niet tegen kan...
en dan vooral de plaatsen waar heel veel zenuwen bij elkaar komen aan de oppervlakte in je lichaam, dus onder in je ruggegraat bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image