Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kom net van huisarts,mijn bovendruk is 160 en onderdruk 110 kan dit kwaad en heeft iemand hier ervaring mee?ben 26 jaar?

Toegevoegd na 22 minuten:
ik heb ook epilepsie,en slik daarvoor tegretol en frisium
de laatste 2 dagen heb ik ook hartkloppingen en steken,duizeligheid,en soms denk ik rook te zen,kan dat er mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Is gezien je leeftijd behoorlijk aan de hoge kant!
Het kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar pas er wel mee op, want als dit jaren zo aanblijft dan moet je aan de medicijnen.

Ga voor jezelf na hoe dit komt. Te veel stress misschien?
Verkeerd eetpatroon, weinig beweging, of bepaalde medicijnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de bovendruk 160 is en de onderdruk 110, betekent het dat je een hoge bloeddruk. Je bloeddruk is gelukkig niet gevaarlijk hoog.

Kijk hier even rond voor tips voor een lagere bloeddruk:

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/107/hoge-bloeddruk.html

http://www.dokterdokter.nl/vrouw/reizen-vrije-tijd/article/24033/hoge-bloeddruk-zo-stuw-je-het-omlaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel wat hoog maar niet levensbedreigend... Als je twijfelt, al is het alleen voor de gemoedsrust, ga dan langs de dokter of EHBO. Even gaan liggen slapen of iets rustgevends doen eerst kan het al omlaag brengen. Zonder dat je het merkt gaat heel vaak je bloeddruk omhoog, bijvoorbeeld als je schrikt al, of als je niet lekker in je vel zit en je krijgt een doomgedachte, of als je ruzie hebt en bij overgewicht. Zwangerschap ook een goeie factor... Het mijne ging tot 190 bij de bovendruk.
rust eerst eevn wat... voel je je blijvend niet ok met onrustig gevoel en hartkloppingen ga dan langs je arts... blijft het knagen ga dan nu naar de EHBO of vervangende arts.... Want das ook niet goed voor je bloeddruk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bloeddruk is ernstig verhoogd voor jou leeftijd. W.s. voor volgende week opnieuw een afspraak bij de dokter meegekregen en nog een keer opmeten en dan zal je w.s aan de medicijnen gaan.
Onderschat hoge bloeddruk niet. Ziektes aan de hart en bloedvaten zijn doodsoorzaak nummer 1 in Nederland.
Misschien is het zo dat je er ook overgewicht bij hebt.
Probeer dan af te vallen. Ook dat heeft invloed op je bloeddruk.
Ook zijn er vaak erfelijke factoren die kunnen meespelen. Neem het serieus en denk niet van ïk voel niets dus valt het wel mee"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenmalig een hoge bloeddruk met deze waarden is niet zo erg. Maar als na 3 a 5 metingen blijkt dat de onderdruk boven de 100 blijft, zal de huisarts vrijwel zeker overgaan op medicijnen. Tussen 90 en 100 moet je regelmatig op controle komen en eventueel afvallen of eetpatroon aanpassen.

Medicijnen tegen hoge bloeddruk hou je vaak jaren, dus praat met de huisarts of er een aanwijsbare oorzaak is waar je aan kunt werken.

Krijg je medicijnen, dan zal de arts diverse uitproberen omdat er veel soorten zijn en niet ieder medicijn zal werken.
14 jaar geleden
Het is te hoog maar één enkele meting zegt zo goed als niets. Een hoge bloeddruk is niet schadelijk voor je gezondheid op korte termijn. Dat is maar goed ook want iedereen heeft weleens hoge bloeddruk, bijvoorbeeld ten gevolge van iets spannends, zoals een bezoek aan de huisarts.

Wordt er vaker een hoge bloeddruk bij je gemeten dan is er een kans dat je hypertensie hebt. Overleg dat met je huisarts die met wat onderzoek zal proberen te achterhalen wat de oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing