Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe moet je een kapotte blaar tussen 2 vingers in behandelen?

tussen m'n ring en middelvinger zag ik opeens iets wat op een gesprongen blaar leek.ik heb er een gaasje tussen gedaan met een pleister over 2 vingers, eerst ging het dicht, maar er bleef een rode cirkel om, na een dag zonder pleister is het weer open.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het zou ook eczeem kunnen zijn zeker als de blaar ontstaan is zonder schuren. In dat geval ga naar de huisarts voor een zalf.
Mocht het zijn dat het gewoon een blaar is, zorg dan eerst dat de wond schoon is. Evt met wat betadine. Vervolgens is het van belang dat het niet gaat broeien, want dan gaat het niet dicht. Een gaasje en dan een pleister kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is toch eczeem

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plak de blaar dakpansgewijs af met (liefst brede) leukoplast of sporttape. Gebruik absoluut geen normale pleisters.

Je kan ook Compeed-blarenpleisters gebruiken. Het Rode Kruis beveelt deze aan en ze zijn gewoon in de supermarkt te koop.

Houd verder je blaar heel schoon door deze met wat water te besprenkelen. Zo voorkom je indecties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er eosine op doen zodat het wondje mooi droog blijft en er daarna eventueel een pleister om doen
(Lees meer...)
fremar
14 jaar geleden
de blaar behaandelen met jodiumzalf, Mocht ie open gaan dan is het direct gedesinfecteerd, afdekken met een gaasje en er een zwachteltje om heen doen. Zorg er voor dat de huid niet tegenelkaar aan schuurt.
Dagelijks even verschonen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image