Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen tegen dikke ogen, van bijvoorbeeld huilen?.

Toegevoegd na 1 minuut:
dikke ogen voornamelijk boven je ogen ( bij je oogleden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Koude komkommer op je ogen leggen en dan 10 m. liggen. (schijfjes bedoel ik dan)
Wat ook kan helpen is "vallen en stoten"zalf van vsm. Ik smeer dat wel eens 's avonds voor het slapen gaan, op mijn oogleden. Dit neemt de zwelling af.
Koude thee zakjes kunnen ook helpen, als je die op je ogen legt.
Over het algemeen neemt de zwelling van het huilen snel af, als je uitgehuild bent. Mocht je voor het slapen gaan gehuild hebt, probeer dan vallen en stoten zalf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

koud washandje, een plakje komkommer of een gebruikt theezakje doen wonderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kan je daar niks aan doen, behalve afwachten tot de zwelling minder is. Zelfs proberen de zwelling weg te masseren heeft geen zin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn van die oogmaskertjes met gel. Die kun je in de koelkast leggen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord van Sperti op de wallen smeren om de wallen te slechten. Wellicht kan dit ook op je bovenste ooglid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou kijk. Als de dikke oog kom van teveel huilen, dan de beste is niet huilen. Is dus zeg dat je niet de gevolg doet wegmaken, maar oor zaak. Is namelijk dat met zonder oor zaak, komt de gevolg niet. Anders heb jeerst de gevolg en dan weghalen, is onhandig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is twee niet te grote lepels in de vriezer leggen voor een paar minuten, en deze vervolgens voorzichtig op je ogen leggen tot ze weer opgewarmd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral met koud water spoelen en nat washandje erop leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding