Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang duurt het voordat een creme is ingetrokken in je huid (gezicht)?

En als je veel opsmeert trekt dan uiteindelijk alle creme in? Of niet en na hoe lang dan de overgebleven creme van je gezicht af wassen? (omdat het vet is)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

dat hangt van de creme en van je huid af: een hydraterende creme zal sneller in een droge huid trekken dan een vettere creme in een vette huid.
experimenteer een beetje.
je kan beter later nog wat extra smeren, dan dat je het teveel er weer af moet wassen.
zeker als je dan zeep gebruikt, ben je weer terug bij af.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja, uiteindelijk zal het er wel allemaal intrekken maar dan kan je lang wachten en je ziet er niet uit natuurlijk.
Veel opsmeren is ook helemaal niet nodig en ook niet beter voor je huid. Smeer het liever gewoon dun op, wacht tot je huid weer wat droger aanvoelt en doen het dan gewoon nog een keer. Bij de ene creme duur dit langer dan bij de andere, die op het plaatje ken ik niet maar voor elke creme geldt dat je het niet hoeft af te wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar ik wil het afwassen als het niet meer nodig is dat het er op zit. Ik smeer het niet op omdat mijn huid droog is maar omdat de creme helpt tegen littekens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb niets gezegd over een droge huid, als je creme opsmeert dan voelt je huis vet aan, als dat effect weg is weer opbrengen. Het helpt echt helemaal niets alsje een dikke laag opbrengt en het teveel weer wegwast. Smeer gewoon meerdere keren op en laat het normaal intrekken. En om ook meteen antwoord te geven op je vraag bij rieneke... er is geen tijd voor te geven hoelang het duurt voor een creme intrekt, dit hangt volledig van de conditie van de huid af. Dus smeer het nou maar gewoon dun op en als je huid weer droog aanvoelt weer etc. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zei "wacht tot je huid weer droger aanvoelt" dus dacht dat je dacht dat ik het tegen droge huid smeerde... Maar je bedoelt droog dat het vet er af is... Hoe vaak moet ik het opsmeren per dag denk je voor een goed resultaat? Ik vind het niet leuk om te doen ofzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand vind creme smeren leuk maar het is nu eenmaal nodig. Om wat voor reden dan ook. Ik denk dat meer dan 3 keer geen nut heeft. De huid moet namelijk ook de tijd krijgen om zich te herstellen en de werkende stoffen in de creme moeten hun werk doen.
Zoals met heel veel dingen... geduld is een schone zaak, eneeeeeeeh, alsjeblieft, wees niet te erg teleurgesteld als het neit het gewenste resultaat heeft. Een wondermiddel bestaat namelijk niet. Nergens voor! Maar het zou het wel kunnen verminderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vertelde alleen maar dat ik het niet leuk vind zodat je niet zou zeggen "doe maar 20x per dag, kan gaan kwaad hoor"... 3x inclusief nacht of 3x overdag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over der hele dag.
Twee á drie keer per dag smeren is genoeg. 's Morgens: Je wast je eerst. Dan doe je een dunne laag op. Dan ga je ontbijten. Daarna nog een dun laagje. Aankleden, tas inpakken enz. Voor je weg gaat met een toiletpapiertje even op de vette plekken drukken, niet vegen. 's Middags: alleen een dun laagje, 's avonds ook. Zo doe ik het. Denk erom dat littekens soms jaren nodig hebben om minder opvallend te worden. Ik ben in november geopereerd en nu pas beginnen die littekens er helderrose en minder lelijk uit te zien. Ik ben er nog lang niet (dat erg rose moet ook weg), maar dit is een beginnetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Littekens in de zin van rode/roze vlekken verdwijnen volgens mij uiteindelijk helemaal. Ik had die namelijk op mijn voeten en na een jaar waren ze weg. Maar ik heb veel kleine witte verdikte oude littekentjes. En nou heb ik 4x deze creme gesmeerd en die op mijn neus meen ik al bijna niet meer te voelen met mijn vingertop. Maar dat zou niet kunnen, dus mss komt het omdat ie zo vet is van de creme :$ zo even afspoelen en weer voelen...
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image