Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn tong wit? XD En echt serieus het is wit O.o?

Nou ja bij de begin stukje is het gewoon normaal.. maar der achter is het wit ..... :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drink je wel voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm...
Nee? :'D
&&
Ik ben een slechte drinkeraar. (Okee, ik weet niet of dat woord bestaat maar het klinkt leuk :D)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Misschien gaat het om tongbeslag:

"Tongbeslag bevat grote hoeveelheden bacteriën, afgeschilferde epitheelcellen, bloedproducten, voedingsbestanddelen en leucocyten afkomstig van ontstoken tandvlees en tandvleespockets.
Ouderen hebben meer tongbeslag dan jongeren. Verandering van eetgewoonten, verminderde mondhygiëne, afname van de hoeveelheid en verandering van de samenstelling van het speeksel en een afname van de veelvormigheid van de papillen van de tong kunnen hieraan bijdragen. Verondersteld wordt dat tongbeslag vaker voorkomt bij patiënten met een parodontale aandoening. Bij hen is het aantal leucocyten in het speeksel toegenomen en deze hopen zich op op het tongoppervlak. Maar het is onduidelijk of een tong met tongbeslag meer bacteriën bevat dan een tong zonder beslag."

Op die pagina vind je ook advies omtrent het reinigen van je tong.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een witte tong kan betekenen dat je een tekort aan vitamine B hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De diepe groeven in je tong zijn een uitstekende plek voor anaerobe bacteriën om het achtergebleven voedsel te verteren.

Het eindproduct van de anaerobe bacteriën, de slijmerige laag die ze beschermt, de proteïne waar ze (onder andere) van leven en de zwaveluitslag als bijproduct van
het verteringsproces: – de witte aanslag is feitelijk een combinatie van dit allemaal.

De witte aanslag is te verwijderen met een tongschraper.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het ook met een tandenborstel? :)
Want ik poets namelijk elke dag met mijn tandenborstel :'D
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Je kan ook met je tandenborstel je tong poetsen. Beetje tandpasta er bij, wordt je tong lekker fris van. De eerste keer dat je dat doet zul je waarschijnlijk wel kokhalsneigingen krijgen, maar je went er snel aan, is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik ook gehad ^^ En later probeerde ik het weer opnieuw. (:
Toen ik nog rookte had ik dat ook. Maar nu ik gestopt ben niet meer. Zou dit aan kunnen liggen en/of een betere doorbloeding?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan best zijn dat het overblijfselen zijn van je eten. Probeer eens om het weg te poetsen met je tandenborstel. Niet altijd fijn, maar het is te proberen. Zeker als het gepaard gaat met een niet altijd frisse adem.

Anders zou je misschien even je huisarts laten controleren wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image