Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Vlees is vlees. Ik denk dat mensenvlees niet ongezonder is dan dierenvlees.
Ik denk dat je vraag niet klopt.
Of het moet zijn dat je wel behoorlijk kierewiet bent als je het doet. In die zin is het dat niet gezond nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dacht ik ook : ik denk, dat rauw vlees niet zo'n goed idee is, maar in een stoofpotje of van de barbecue - waarom niet?
Vlees eten vind ik sowieso niet nodig of gezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met je eens. Ben dan ook al jaren vegetarier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit iets gegeten wat ogen heeft.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hooguit een niet goed geschilde aardappel...
Het is niet per se ongezond. En het gebeurt ook weleens, denk aan de vliegramp in de Andes (uit nood, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Andesvliegramp ) en aan sommige Afrikaanse leiders die het deden (dat lijkt een soort 'ik ben sterker dan jij'-effect, zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Kannibalisme ).

Wel zou je rekening moeten houden met alle 'normale' regels van het vlees eten: zorgen dat het goed bereid is, en zorgen voor evenwichtige voeding want als je pakweg veel teveel lever eet kan dat ongezond zijn (overdosis vitamines en de gevolgen van eventuele opgeslagen vetten en vervuilingen in de lever).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk is kannibalisme niet helemaal "gezond", maar dat is op een heel ander niveau dan het vlees zelf.

Als je echte kannibalen mag geloven is het prima weg te krijgen, wel wat taai. Dus ik denk niet dat mensenvlees per definitie ongezond is, in sommige horrorverhalen (gestrand en elkaar afmaken om te kunnen overleven) heeft het zelfs levens gered.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vlees is op zich niet ongezond, maar de bacteriën en andere zaken in je menselijke maaltijd kunnen leven in de mens, dus gaan over naar jou.

Dat geld ook trouwens voor kip en nog wat andere beesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beesten die herbivoren en omnivoren zijn zijn heel goed te eten. De mens is een omnivoor dus lekker voor de kannibalen onder ons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding