Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft tips om met opvliegers in de overgang om te gaan.?

Sinds een jaar ben ik in de overgang en heb vooral in de nacht last van opvliegers.

Volgens mijn huisarts is er niet veel aan te doen.
Vroeger kregen vrouwen vaal hormonen voorgeschreven , maar die geven veel bijwerkingen en leveren gevaar op voor borstkanker en baarmoederhalskanker.

Ik zou graag tips krijgen om op een natuurlijke manier iets te doen aan dit ongemak.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb vrouwen wel eens horen praten over homeopatische druppeltjes.
vraag me niet hoe of wat maar zij hadden er baat bij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de 70er jaren hadden we de VIDO clubs. Vrouwen in de overgang. Ontstaan in de vrouwenemancipatiegolf, noodzakelijk in die jaren. Vrouwen worstelde al eeuwen met de overgang, en het werd tijd dat ze er weer met elkaar over gingen praten en elkaar helpen.

Ik las je vraag en dacht: al die verzamelde kennis zal toch niet weg zijn. En dat is ze ook niet. Klik op de link hieronder.

Er zijn nu ook zg womancareclubs. Die borduren nog een beetje voort op het succes van de VIDO. Maar zij dienen alleen om medicatie te verkopen. Dus die womancareconsulentes zou ik maar laten praten. Je zoekt een natuurlijke manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zelf heb daar ook last van,los het op door gewoon rustig te blijven liggen met niks over me heen..het liefst helemaal bloot maar mijn voeten en handen liggen altijd bloot.Verder kan je proberen om een orgasme te hebben voor je gaat slapen,werkt zeer doeltreffend bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ken het, heel lastig , maar ga eens even naar de reformwinkel en haal er zink tabletten kost niet veel maar helpt wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zus en ik hebben veel baat bij soja-tabletten, te verkrijgen bij oa. het Kruidvat of de Etos.

Het schijnt nl. dat vrouwen in het Verre Oosten, waar veel soja en nauwelijks melkproducten gegeten worden, vrouwen veel minder last hebben van opvliegers.

Wij merken echt verschil, als ze ooit eens op zijn, en je bent er nog niet toe gekomen nieuwe te halen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is gebleken dat opvliegers verminderen als je regelmatig tijd voor jezelf neemt. Dit kan door ademhalingsoefeningen, jezelf op tijd rust gunnen en dingen te doen waar je blij en rustig van wordt. Voel je een opvlieger opkomen? Zorg dan dat je een aantal keer diep en krachtig ademhaalt, als je het goed doet kan dit je opvlieger wegblazen.Nog andere tips vind je in de link
(Lees meer...)
fremar
14 jaar geleden
Op dit moment ben ik bij een internist op een opvliegers spreekuur. Ik had er nog nooit van gehoord maar de oncoloog stuurde mij daar naar toe. Na heel veel voor onderzoeken, (alle organen worden gecontroleerd) krijg ik nu groen licht om daar medicatie voor te krijgen. Als het helpt wil ik dit wel melden.
Wees voorzichtig met oestrogenen, daar heb ik waarschijnlijk borstkanker van gekregen omdat ik dit veel te lang geslikt heb. Dit alles met overleg met de huisarts. Dat mag je vijf jaar slikken en ik heb het twintig jaar geslikt. Let goed op je zelf.
Ik mag nu zelfs geen plantaardig middel in nemen, dat kan de eventuele cellen weer activeren.
Ik heb gemerkt als alles om mij heen rustig is en ik in een goed vel steek, ik er minder last van heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sterkte
Ik heb verschillende alternatieve middelen gebruikt, maar niets hielp. Daarom laat ik de natuur zijn gang maar gaan, je zal er toch doorheen moeten. En uiteindelijk zullen de overgangsverschijnselen toch wel minder worden dan voorheen. Dat merk ik nu al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij gevoel is er maar één remedie!
Ik heb ze zelf ook!

En ik probeer de humor er van in te zien, ga door met wat ik aan het doen ben. Wanneer ik het koud had op zo'n moment, denk ik;'Hé daar word ik weer lekker warm van.'

Mijn autoramen zijn wel eens beslaan van een opvlieger maar ik probeer het te negeren of het 'grappige' er van in te zien, mijn rode hoofd enz.....

Natuurlijk knoop ik mijn jas los wanneer ik die dan aan heb maar ik probeer er zeker als iets normaal beschouwend mee om te gaan. En dat werkt echt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding