Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met een fotografisch geheugen makkelijk leren of juist niet?

Kun je makkelijk veel vreemde talen leren en hoe zit het met een handgebaren taal?
Is het meer hinderlijk dan handig?
of is het echt alleen zoiets als van beelden plaatjes in je geheugen opslaan?
ik wil er eigenlijk veel meer over weten dan ik op het moment te weten ben gekomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een fotografisch geheugen voor muziek en teksten.
Er zijn muzieknummers die ik 20 jaar geleden 1 keer gehoord heb, waarvan ik hele stukken nog gewoon kan zingen, qua melodie en tekst. Ik snap zelf ook niet hoe ik dat weet.
als ik naar het theater ga en ik beluister een stuk cabaret waar ik erg van genoten heb, kan ik een jaar later nog hele stukken woordelijk navertellen.

Ik doe veel met muziek, theater en zingen, dus in die zin is het superhandig.
Bij mijn studie had ik inderdaad ook nooit moeite met 'stampen', ik leerde makkelijk en snel.
Ik heb in korte tijd een (wild)vreemde taal geleerd, en spreek het vloeiend, zelfs met lokaal accent van de streek.

Ik vind het een superhandige eigenschap, waar ik eigenlijk alleen maar plezier van heb gehad in mijn leven.
Het heeft (bij mij althans) niks met plaatjes te maken. Ik sla de boel gewoon moeiteloos en vrijwel gedachteloos op, en kan het, wanneer dat nodig is, weer feilloos terughalen.

Hoe het zit met handgebarentaal weet ik niet, daar heb ik me nooit in verdiept.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Jemijee;

De kreet 'fotografisch geheugen' heeft geen wetenschappelijke onderbouwing, maar is een verzamelnaam geworden voor allerlei bijzondere vormen van een opvallend goed geheugen. Ik kan me voorstellen dat zo'n eigenschap wel goede diensten kan bewijzen bij het leren van bijvoorbeeld talen; goed onthouden is zo'n beetje de basis van het leren. Dat lijkt me voor gebarentaal net zo van toepassing als bij andere vaardigheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dingen die je kunt 'leren', dus onthouden, feiten wel ja! dus alles wat te leren is kun je dan heel gemakkelijk leren.
toepassen zal moeilijker worden, want als je geen verbanden kunt leggen enz. kun je ook heel veel dingen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding