Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer beginnen de kilo's af te vallen?

Wanneer merk je bij het lijnen/dieet dat je bent afgevallen?
ik ben nu 5 dagen bezig om goed op mijn voedsel te letten, en ben ook aan het sporten...
maar ik heb nog niet het idee dat er een kilo vanaf is

Toegevoegd na 9 minuten:
ik heb gegeten vandaag:
2 broodjes (1x pindakaas 1 x jam)
1 haring
1 x yoghurt met musli
1 x kip met rijst
aarbeien
1 x koffie
1 glas verse jus
1 x thee

is dat mager genoeg denkt iemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
631
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat ook ongezoete muesli.
Ja ik weet het. Het is even zoeken, maar het is toch echt te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk je wel uit dat het geen obsessie wordt? Je bent pás vijf dagen bezig, niet ál vijf dagen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je lichaamsgewicht is in de eerste plaats een kwestie van energiebalans. Beweging is heel goed om insulineresistentie, een hoofdoorzaak van overgewicht, tegen te gaan en je motortje goed op gang te houden. Echter, om af te vallen zet beweging niet veel zoden aan de dijk. Je moet vooral je voedingsgewoonten aanpassen.

Het valt me op dat je nogal wat snelle koolhydraten naar binnen werkt: jam, rijst, vruchtensap en mogelijk ook de muesli en je brood. Daarmee maak je het jezelf moeilijk om af te vallen want die worden van alle voedingsstoffen het makkelijkst in lichaamsvet omgezet. Bovendien wekken ze hongergevoel op, waardoor de kans op snaaien groter wordt.

Als je koolhydraten eet, neem dan alleen volwaardige, zoals volkoren producten en zilvervliesrijst. Jam is in feite van suiker doortrokken snoep, evenals vruchtensap, waar evenveel suiker in zit als in frisdrank. Een paar stukjes fruit is prima, maar eet het.

Probeer een voedingspatroon te vinden dat door jou makkelijk vol te houden is en waarmee je op gewicht kunt blijven. Door dat een poos wat 'strenger' te maken (minder eten dan je verbrandt) kun je afvallen. Beperken van koolhydraten is voor de meeste mensen het beste vol te houden, met name omdat je minder honger hebt en je verbranding op peil blijft. Maar je moet zelf bekijken waar je je het prettigst bij voelt. En, zoals anderen ook al vermeldden, een aantal glazen water per dag extra is het eerste verdiend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat scheelt per persoon maar meestal als je net begint en er natuurlijk goed aan houd en een goed dieet volgt. Heb je de eerste week ruim resultaat omdat je ook een hoop vocht verliest in de eerste week. Maar de een valt een kilo per week af maar een pond per week is ook heel normaal. Ik zou zeggen hou vol 5 dagen is nog erg kort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste wat me aan je lijstje opvalt is dat je te weinig drinkt. Er hoor 2 liter water in je menu of 8 glazen.
Je menu is best mager hoor, alleen die pindakaas past er niet in. Hier zitten veel calorieen is.
Afvallen is moeilijk, en ik kan het weten. Ik lijn mijn halve leven al. als ik net zo mager zou zijn als mijn eten dan was er niets aan de hand en zou ik er geweldig uitzien.
Maar....... misschien nu ook wel.
Mijn man zegt altijd dat je van een volkswagen geen ferrari maakt. (hij meent dit niet hoor)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding