Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben allergisch voor dieren, maar ik hou ontzettend veel van dieren. Wat kan ik doen..?

Ik ben allergisch maar echt een dierenvriend. Ik heb al een apparaat om te helpen tegen dierenallergie. Maar is er niet een dier waar je dan niet allergisch voor kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de honden schijnt de Poedel de minste klachten te geven. Ook de Chinese naakthond veroorzaakt geen allergische reacties.

Tegenwoordig wordt de Labradoodle gefokt. Speciaal voor mensen met een allergie. Dit is een kruising tussen een Labrador en een Poedel. Verder is bekend dat de Portugese waterhond ook veel minder klachten geeft.

Bij de katten heb ik wel eens gehoord dat de Russisch Blauw de minste allergieën veroorzaakt.

Voordat je een dier aanschaft zou ik je willen adviseren om eens bij een fokker (of iemand met een van deze dieren) te gaan kijken zodat je zelf ervaart of je er tegen kunt.

Verder zijn er natuurlijk heel veel andere dieren die nauwelijks allergieën veroorzaken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand allergisch was voor vissen in een aquarium ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vissen, schilpadden etc. zul je niet snel allergisch op reageren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel eens gedacht aan immuuntherapie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding