Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat ik een soa oploop als ik sex heb met verschillende mensen waar ik 100% zeker van weet dat ze geen soa hebben?

Ik weet dat ze geen soa hebben,voor zover men dat kan weten,maar ooit moet een soa toch beginnen.Kan ik "iets oplopen"?Ik bedoel...er was een tijd dat niemand hiv had,en plots begon het gesodemieter.Daarom mijn vraag...hoe groot is de kans dat ik iets oploop?

Toegevoegd na 1 dag:
Aangezien ik geen sex met mannen heb,heb ik dus niks aan het condoom.Het enige wat ik kan gebruiken is een beflapje.En de speeltjes die wij gebruiken,gebruiken we alleen bij ons zelf...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

100% zekerheid heb je nooit! dat even ten eerste. En een soa ontwikkelt zich gewoon vanzelf op de een of andere manier. Net als een griep of de mazelen.
Het is door de jaren misschien zelfs wel eeuwen heen gewoon ontstaan, ontwikkeld. En de kans dat jij iets oploopt is toch best groot ondanks het feit dat iedereen een soa test heeft gedaan en daar negatief ( soaloos zeg maar) uit kwam.
Want al heeft iemand misschien ook maar iets van een beginnende koortslip of ik noem maar wat aften of een verkoudheid, wie weet kan een aft of een koortslip of misschien wel zoiets simpels als een sneetje in de lip, zich al ontwikkelen tot iets wat in een later stadia kan transformeren tot een soa. Je weet het niet. Het klinkt moeilijk ik weet het maar, hou er in ieder geval rekening mee.
Dus neem geen onnodig risico en ga er nooit maar dan ook nooit zomaar klakkeloos vanuit dat je 100% zekerheid hebt ,of beschermd bent, maar koop gewoon een pakje condooms en als je het vervelend vind om ze te halen bij een drogisterij dan zou je ook een toilet van bijvoorbeeld een van der valk hotel of een best western city hotel in kunnen gaan want vaak ( niet altijd maar wel vaak) hangt daar ook een condoom automaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als ze allemaal een Soa test hebben gedaan, en de uitslag negatief was, heb je geen enkele kans op besmetting.

Behalve uiteraard als die mensen, na de soa test, nog seks hebben gehad met andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kans is groot. Als jij het met meerdere mensen doet doen zij dat natuurlijk ook en die mensen zul je niet allemaal kennen of kunnen vertrouwen.
Dus zelfs als het nu helemaal OK is, kan het over een week heel anders zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"voor zover men dat kan weten" schrijf je en je schrijft dat je het 100% zeker weet.
Daarin zit het probleem
Je kan het nooit 100% zeker weten. Hoe groot de kans is is niet aan te geven, omdat dit afhankelijk is van wat anderen doen en jij dat dus niet weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als al die verschillende mensen verder monogaam zijn is die kans nihil.Maar als ze net zo promiscue als jij zijn, is de kans groot dat jullie binnenkort allemaal bij de SOA kliniek lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, "voor zover men dat kan weten"...!!!

Een soa-test is een moment opname.
De meeste soa's kunnen pas 2 weken na besmetting aangetoond worden, voor hiv geldt zelfs 3 maanden.

Als je zeker wilt weten dat je geen soa oploopt, gewoon een condoom gebruiken! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,

Als je echt 100% zeker weet dat AL je bedpartners geen SOA hebben dan kan jij ook geen SOA hebben (tenzij je moeder tijdens je zwangerschap met bijvoorbeeld het HIV virus is geïnfecteerd).

Maar het grote probleem is dat je nooit zeker kan weten dat iemand 100% SOA vrij is. Van sommige SOA's merk je pas veel later dat je ze hebt, zoals bijvoorbeeld chlamydia waar mannen weinig tot geen last van hebben en waarvan vrouwen vaak pas te laat merken dat ze het hebben en dan opeens onvruchtbaar blijken te zijn geworden door de chlamydia.

Ook bestaat er een zogenaamde kring van vertrouwen. Ik weet zeker dat mijn bedpartners geen SOA hebben, mijn bedpartners vertrouwen erop dat hun bedpartners geen SOA hebben en zij vertrouwen er weer op dat al hun bedpartners geen SOA hebben etc. etc. en zo hebt je natuurlijk via oude bedcontacten van je bedpartner al snel iemand die je niet kan vertrouwen en die wel een SOA heeft of zou kunnen hebben. Het is goed dat je je bedpartner kan vertrouwen maar vertrouw je al zijn/haar ex bedpartners ook?

De snelste en zekerste manier om uit de onzekerheid te komen is om gewoon een SOA test te laten doen, neem hiervoor contact op met je lokale GGD of vraag een doorverwijzing van je huisarts (GGD is gratis, je huisarts verwijst je door naar het ziekenhuis en daar gaat een SOA test van je eigen risico af. Beter dus naar de GGD)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

ZELFS al hebben ze allemaal een SOA test gedaan.. Een besmetting komt niet per direct op de testen naar boven. Dus ook al is de test negatief, als de partner de dagen/weken ervoor onbeschermde sex gheeft gehad kan de persoon alsnog besmet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar heb je het niet zo op condooms.
Dus ik denk, dat je er verstandig aan doet een keuze te maken :
óf je beperkt je bedgenoegens tot één partner,
óf je overwint je tegenzin voor condooms...

Je kunt (jammer genoeg) niet alles hebben : een aantal bedpartners met een aantal bedpartners, geen condooms, en óók nog geen risico op iets overdraagbaars bestaat helaas niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vraag meer bedoeld is als: waar komt een SOA vandaan? dan is het antwoord: uit het niets. Zoiets ontstaat ergens, misschien vanuit een andere ziekte.
Bij bijvoorbeeld HIV lijkt het er erg op dat het oorspronkelijk een ziekte was die bij bepaalde apen voorkwam, en die gemuteerd (veranderd) is zodat het virus ook de naaste familieleden van de apen, de mensen, kon infecteren.
De kans dat jij net degene zult zijn die een nieuwe variant van iets oploopt is op zich niet zo groot natuurlijk, maar maak voor de gein eens een schemaatje: jij doet het met 5 mensen die het elk met 5 mensen doen die het elk met 5 mensen doen... Dat wordt al snel een enorme massa. Je kunt nooit zeker weten dat ze allemaal geen SOA hebben. Dus een condoom is toch echt het veiligst.
Waarom zou je het risico nemen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een antwoord heb ik niet Ingrid,wel een goed bedoelde raad.Zet die orgie uit je hoofd en hou het bij je vriendin.Waarom 'n risico nemen als je zo'n leuke meid thuis hebt zitten?Zoals iedereen al zegt,100% zeker weten doe je het nooit.Maar als je toch zoiets wilt gaan organiseren,waarom dan niet een grote masturbatieshow daarvan maken?Of een orgie met andere,maar waar je alleen sex hebt met je partner en je speelgoed?Ingrid,begin er niet aan,berouw komt na de zonde...dat moet jij toch wel weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image