Welke methode tegen flauwvallen werkt op lange termijn?
Ik val echt heel vaak flauw. Ik ben nu 18 en ben al zo'n 13 keer flauwgevallen. De eerste keer was toen ik 6 jaar was en de laatste keer was afgelopen herfst.
Ik hoef me maar te stoten, of de symptomen van het flauwvallen komen weer. Heb ik geen geluk, dan val ik flauw; heb ik geluk en doe ik de juiste methoden (zoals hoofd tussen de knieen, bilspieren aanspannen of denken aan leuke dingen en zo min mogelijk aandacht te besteden aan mijn zere plek) dan val ik niet flauw, maar heb ik wel de hele dag last van rillingen, doordat ik zo gezweet heb.
Ik kan wel tegen bloed zelf, ik kan ook wel over het lichaam praten, maar zodra je over wonden praat (over bloed dat eruit spuit, open botbreuken en zelfs normale botbreuken) dan word ik al duizelig in mijn hoofd.
Nu weet ik dat ik gewoon mijn bilspieren moet aanspannen, mijn hoofd tussen de knieen moet doen of nog andere dingen doen, zodat ik niet flauw val. Maar dit is allemaal op korte termijn en daarnaast is het bijna-flauwvallen ook geen pretje.
Door het flauwvallen ben ik ook met mijn hobby, turnen, gestopt. Ik stootte me te vaak en ik was telkens bang om iets te breken, dit belemmerde me om op hoger niveau te komen.
Zijn er behandelingen of andere methoden bekend zodat je een hogere pijngrens krijgt en/of dat je minder snel flauwvalt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.