Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan een geirriteerde pijnlijke teen?

Mijn teen is door een beetje ingegroeide nagel wat rood en pijnlijk. Met die nagel moet ik denk ik naar een pedicure. Maar wat kan ik nu al doen om die pijn aan mijn teen te verzachten? Voetenbadje met.....?
Wie heeft tips (liefst uit eigen ervaring).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit ervaring, ik heb het zo af en toe:
week je voeten in een badje met b.v. soda, voor het geval het ontstoken is.

Neem een minuscuul klein watje. Draai dat tot een klein reepje. Pak een heel schoon pincet of ander voetengerei en probeer het watje in de hoek van je nagel te duwen. Begin aan de bovenkant en duw het aan de zijkant van je nagel. Het helpt soms als je je nagel wat omhoog probeert te tillen.
Als je dit doet voorkomt dit de druk van je nagel in het vlees. De pijn is weg en bovendien herstelt de irritatie.
Helpt heel goed.
Dit watje kan je lang laten zitten. Het komt er vanzelf weer uit, of je trekt het er weer uit.
Als het niet lukt, nog een kleiner watje nemen. Als voorbeeld: formaat halve lucifer is nog te lang en te dik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is inderdaad heel pijnlijk.

Wat je kunt doen is een voetenbadje met soda nemen. Zo wordt de huid rondom je nagel wat zachter en is de kans op ontsteking ook minder. Badje met Badedas werkt ook goed.

Daarna slippers aantrekken, geen knellende schoenen.

De pedicure kan de nagel iets oplichten door er een soort klemmetje op te plakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook ingegroeide teennagels, en heb altijd kruidnagelolie in huis, dat verlicht meteen.
als je naar een willekeurige pedicure gaat, zal ze je teen bijwerken, maar het probleem komt weer snel terug.
beter bel je wat rond voor een pedicure of podoloog die beugeltjes zet.
deze lichten de nagel wat op, en helpen voor ongeveer een half jaar, tot het beugeltje van je nagel gegroeid is.
morgen dus kruidnagelolie halen, en voor nu zou ik een badje biotex nemen.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, +
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt, maar ik mis 1 plusje ;)
itsme
14 jaar geleden
van mij ook +, maar die heb je...
Rieneke1
14 jaar geleden
jij weer loenie? :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het probleem altijd weer terugkomt, kan dat zijn omdat je je nagels te rond knipt - teennagels kun je beter recht afknippen.
Ook zorgen dat je schoenen niet te klein zijn!
Rieneke1
14 jaar geleden
@hippo, dat is me bekend, maar heb er toch al een jaar of 25 last van.
de beugeltjes zijn een uitkomst !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat die helpen dan :-)
Eerst een oud huismiddel: neem regelmatig een voetenbadje met bleekmiddel of biotex. Pas wel op dat je geen al te agressieve middelen gebruikt. Ook de huid rond de nagel regelmatig naar beneden masseren is iets dat je zelf kunt doen.

Is er sprake van een ontsteking, probeer dan eerst met enkele voetbaden met zeezout (nooit soda gebruiken!). Druppels (Betadine) helpen tegen de pijn. Blijft de ontsteking duren, ga dan naar de huisarts.

Het behandelen van de ingroeiing zelf, is werk voor een pedicure/voetverzorgster. Kan deze deskundige het euvel niet oplossen dan zal je worden doorverwezen naar het ziekenhuis voor behandeling.

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in bijgevoegde link nog een dossiertje over ingegroeide nagels
(Lees meer...)
fremar
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding