Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kent er meer?!

Ik ben opzoek naar wetenswaardigheden / grappige wetenswaardigheden over het menselijk lichaam.

Zoals bijvoorbeeld;

# ten tijde van een orgasme kun je geen pijn ervaren omdat het pijncentrum in je hersenen kortdurend even 'plat ligt'.

# Alleen vrouwen kunnen hysterisch gedrag vertonen. Dit omdat het woord hysterisch komt vanuit het grieks (hysterix) en baarmoeder betekent. En mannen hebben deze niet).

# ca 90% van de mensen van middelbare leeftijd een hernia hebben in de onderrug, maar er vaak geen last van hebben.

Ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! En interessante voorbeelden geef je zelf al!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

* Het duurt 7 seconden om het voedsel vanuit de mond naar de maag te brengen.

* Het lichaam gebruikt 300 spieren om zich in evenwicht te houden wanneer het recht staat.

* Aan één hoofdhaar kan men een gewicht van 3 kg hangen.

* Het vel van een gemiddeld mens weegt 2x meer dan de hersenen.

* Het grootste menselijke orgaan is de huid.

* Het bot van de heup is sterker dan cement.

* Pijnen in of aan het hoofd zijn pijnlijker dan aan andere delen van het lichaam.

* Aan elke voet bevinden zich zo'n 1000 miljard bacteriën.

* Hoofdhaar is het snelst groeiende haar van het menselijk lichaam.

* Als ons speeksel iets niet kan oplossen kunnen we het ook niet proeven.

* De penis van een gemiddelde man meet 2,5x de lengte van zijn duim.

* Het hart van een vrouw klopt sneller als dat van een man.

* Oren, neus en borsten blijven héél langzaam doorgroeien.

* Mannen op leeftijd worden kaal t.g.v. de vermeerdering van de hersencellen.

* Vrouwen knipperen 2 maal meer met hun ogen dan de mannen.

* Vrouwen hebben dit bericht al 2 maal gelezen...

* Terwijl de mannen nog steeds de lengte van hun duim staan te meten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de tijd die je nodig hebt op deze zin te lezen gworden 50000 cellen in je lichaam vervangen

Per jaar slaat jke hart 40.000.000 keer

De bouw van een walvis, mens, hond en vogels' 'arm' is exact gelijk, op de lengte van de botten na

Gedurende je leven produceer je 40.000 liter speeksel

Elk mens is een half uur van zijn leven een enkele cel

Je huid wordt elke maand vervangen

Je lever heeft meer dan 500 functies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is onmogelijk om met je elleboog je neus aan te raken.
Er zijn steeds meer mensen die minder dan 4 of zelfs helemaal geen verstandskiezen meer hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi
je verstandskiezen, heet officieel ver-standkiezen omdat ze achterin je mond zitten.
antwoord: ik ben 45 en mijn verstandskiezen zijn nog steeds niet doorgekomen en zitten er wel, gezien de foto's die mijn tandarts heeft gemaakt.
Raar vind ik t maar wel blij, al die enge verhalen met het verwijderen van die kiezen
groetjes mar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er maar één. De andere 3 zijn ook niet in mijn kaak aanwezig, hebben rontgenfoto's aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of verstandskiezen heten zo omdat ze meestal rond je 18e jaar doorkomen, de leeftijd waarop men "verstandig" wordt. Ik had ook maar 2 verstandskiezen. Die zaten links onder en rechtsboven. Dit komt ook veel minder voor dan twee aan 1 kant. Ik had ook maar 3 onder(snij)tanden ipv 4. Het hele gebit wordt generatie op generatie steeds minder in aantal. Dit komt omdat we het steeds minder gebruiken qua kauwkracht.
Je voet past qua lengte in je onderarm.

De mensheid kent een fobie voor alles, van knopen, tot kale mensen.

Mr. Ogilvie heeft de test van John Randi niet gehaald en mensen geloven nog steeds in hem!

Wie hem nog niet kent;
Mike, een kip die zonder hoofd doorleefde, geen geintje.
http://www.miketheheadlesschicken.org/index.php

* Mannen vertonen net zo goed hysterie :)
http://www.psychoanalytischinstituut.nl/kenniscentrum/boeken_en_artikelen/artikelen/2006_hysterie_in_de_psychoanalyse.php

Dit is een te leuke vraag, hier kan ik wel even meedoorgaan, dus stop ik :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens brengt gemiddeld 1/3de deel van zijn leven slapend door. Dus als je ca. 90 jaar oud wordt heb je 30 jaar geslapen. Grappig idee toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer dat een oudere (meestal) vrouw haar heup breekt zeggen de mensen altijd: "ze is gevallen en heeft toen haar heup gebroken". Dit kan inderdaad echt zo zijn, maar meestal is het omgekeerd: ze breekt dus eerst haar heup en dáárdoor valt ze.

Een mens heeft 10x meer bacteriën in en op het lichaam dan dat het lichaam cellen bevat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me sterk dat een heupgewricht spontaan breekt.
Het is vaak de val die de kop in de kom drukt waardoor of de kop (caput femoris) breekt of de hals (collum).
Of iemand moet dusdanige ernstige osteoporose hebben dat dit wil gebeuren. Maar dan zouden ook andere gewrichten bezwijken (zoals wervels van de onderrug).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prof heeft dat ooit eens verteld in de les anatomie. Hij zei dat wanneer je eens echt ging doorvragen bij die mensen dat het dan vaak zo is dat ze "plotseling" vallen, zonder dat daar aanleiding voor was zoals bijvoorbeeld een obstakel op de stoep. En het ging dan inderdaad over de hals die brak. En als je bedenkt dat na je 35e het bot al poreuzer begint te worden en dan na de menopauze bij de vrouw het nog zwakker wordt, vind ik dat niet zo'n ongeloofwaardig verhaal. De collum van het bovenbeen is relatief echt niet zo dik, zeker niet wanneer je bedenkt dat dat het punt is waar je gewicht op steunt. Ik wil het woord 'spontaan' ook niet gebruiken, het is niet zo dat het gebeurt wanneer iemand gewoon maar zit te zitten, maar bijvoorbeeld wel tijdens het lopen, dan komt al het gewicht op dat ene been terecht, samen met wat zwakke botten is de kans wel reëel dat het een keer breekt, lijkt me. Neemt natuurlijk niet weg dat er ook nog steeds een hoop gevallen zijn die wel degelijk eerst struikelen en dan de heup breken. Wat je zegt over de wervels en de onderrug, die zijn dan idd ook aangetast, maar omdat daar niet het volle gewicht op terecht komt zal dit minder snel breken tijdens het lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je heldere toelichting.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image