Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben aangekomen maar wat was nu het ideale gewicht?

Ik merkte de laatste tijd sowieso al dat mijn broeken veel te strak zaten, maar schrok me te pletter toen ik op de weegschaal ging staan. Ik ben 17 jaar, 1m72 en weeg nu ongeveer 71 kilo. Ik heb net mijn zomerkleren van vorig jaar weer eens aangepast maar dat is een onbegonnen zaak. De broekjes krijg ik alleen dicht als ik op bed ga liggen en mn buik inhoud. Nu is mijn vraag, ben ik nu te zwaar of was ik vorige zomer gewoon te licht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
690

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De BMI is berekend met de volgende gegevens:

Leeftijd is 17 jaar
Geslacht is V
Lengte is 172 cm
Gewicht is 72 kg

De BMI is 24

Dat betekent het volgende:

18,5 - 24,9: gezond gewicht

U heeft een gezond gewicht in verhouding met uw lengte.

Een gezond gewicht is belangrijk voor het behouden van een goede gezondheid. U heeft geen vergroot risico op het krijgen van hart- en vaatziekten, bepaalde vormen van kanker en diabetes. Om een gezond gewicht te behouden is het zaak om niet te veel - en gevarieerd te eten. En probeer voldoende te bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was vorige zomer niet te licht en officieel volgens BMI ben je nu ook niet te zwaar.
Als jij jezelf te dik vind mag er gerust iets af zolang je niet in de ongezonde (te lage) BMI-zone terechtkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het gevaar af dat ik een politiek heel erg incorrect antwoord ga geven… Op je zeventiende ben je nog niet helemaal uitgegroeid. Qua lengte wel maar accepteer dat je lichaam wat vrouwelijker vormen gaat aannemen. Dat brengt nu eenmaal wat ontwikkeling van vetweefsel met zich mee van lichaamsdelen die nogal bepalend zijn voor je kledingmaten. Als je ervoor zorgt dat je niet (veel) zwaarder wordt dan je nu bent doe je het echt niet slecht. Zoek het in een gezond voedingspatroon en ga niet lijnen om een enkele kilo (vermeend) overgewicht, laat staan dat je gaat jojo-en met je gewicht, want dat is echt ongezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding