Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het is niet de gewoonte.
er zijn uiteraard tarieven bekend voor trekken, vullen, etsen, plakverwijderen, controle etc.
er zijn ook 'standaard'-vergoedingen voor.
ivm mijn eigen risico en de grens daarvan
vraag ik altijd aan mijn tandarts een uitdraai te maken waarop de kosten staan.
ik weet dan ongeveer wanneer ik aan mijn 'tax' zit
en kan daarop een 'plan trekken'.
en kom niet voor vervelende verassingen te staan achteraf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mijn tandarts hangt geen prijslijst, maar hij kan me wel een overzicht geven met de kosten van alle standaardhandelingen. Waarbij je moet bedenken dat niet elke behandeling een standaardhandeling is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan voor de verschillende behandelingen bij de tandarts maximumbedragen. Zie ook de link, met tarieven.

De tandarts kies je meestal niet op grond van zijn tarieven. Ook weet je meestal niet wat er allemaal aan je gebit moet gebeuren, als je voor een controle bij de tandarts komt. Wel kun je, als blijkt dat er veel aan je gebit gesleuteld moet gaan worden, van tevoren een prijsopgave vragen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Ik vind het een steengoeie vraag! En ik heb zoiets zelf eens aan mijn tandarts gevraagd. Zijn antwoord was: ' En de volgende keer wil je zeker ook nog een pin apparaat' . Ik denk dat hij een beetje beledigd was. Maar ik vind het juist heel goed om te kunnen zien wat specifieke behandelingen kosten.
En ik vind dat een pin apparaat ook helemaal niet zo gek is. Dat heb je bij de garage immers ook..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtvraag!! Nederland heeft een volledig ziek zorgsysteem. Het probleem bij de tandarts is dat er nog steeds een tekort schijnt te zijn, Ik voor mij zou een systeem van onderhandelen en prijsvergelijk wel klasse vinden, maar zolang je een adviesje nog gefactureerd krijgt zal dat er niet inzitten. De meeste tandartsen zijn nog te zuinig op een betaalde plaats in de telefoongids te nemen (ervaring uit mijn 1888 tijd, ik vond ze regelmatig als particulier!!). Daarom zij er ook nog steeds geen afspraken over declaraties tussen veel tandartsen en zorgverzekeraars.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image