Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ga zwemmen maar ik ben ongesteld hierbij heb ik een aantal vragen kan het zijn dat het water rood wordt en is een tampon een goede optie

Toegevoegd na 1 minuut:
en tips.ik heb soms ook van die bloedpropjes bij de menstruatie is dat dan niet erg om ermee te zwemmen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Die bloedpropjes zijn normaal, en zijn niet speciaal een bezwaar als je gaat zwemmen.

Zwemmen met een tampon kan inderdaad goed, zolang je niet héél heftig ongesteld bent (heftig = een tampon na een uur of twee al moeten verwisselen omdat hij doorlekt). Je doet dan vlak voordat je gaat zwemmen een schone tampon in. Het water zal dan heus niet rood worden.

Een andere optie is een softcup gebruiken. Dat is wel even wennen om in te brengen, ik zou er dus eerst mee oefenen op het droge. Ze zijn wel een stuk duurder dan tampons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan gewoon een tampon in doen hoor,
vlak voor het zwemmen even een nieuwe tampon erin doen. en dan is er niks aan de hand.

ik zwem ook altijd gewoon als ik ongesteld ben, zit zelfs in bad soms. maar nog nooit rood water gezien
14 jaar geleden
Je kan gewoon lekker met tampon gaan zwemmen, alleen even opletten dat het touwtje niet uit je zwempak naar buiten piept. En ik zou niet een te kleine maat tampon nemen.

Een tampon is wel sneller vol tijdens het zwemmen dan normaal, doordat er vanaf de andere kant ook wat water inkomt, mede door de zwembeweging van je benen.
Maar als je normaal 3 uur met een tampon kan doen, kan je nu heus wel 2 uur doen voordat ie vol is. Het bloed komt er niet zo snel doorheen.

Voor de zekerheid kan je meerdere tampons meenemen en halverwege even vervangen, op die manier kan er eigenlijk niets mis gaan.

Veel zwemplezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hevig ongesteld bent, helpt een tampon ook niet al te best. Die zuigt zich sowieso vol met het zwemwater, waardoor, vanwege de snelle verzadiging, er ook vocht wordt uitgewisseld.
Als het dan veel bloed bevat, komt het beslist wel (eventueel zichtbaar) in het water.
Als je in zee zwemt lijkt me dat weinig uit te maken, maar ik snap dat je in een helder zwembad(je) niet graag sporen achterlaat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing