Hoe kunnen ze meten in het ziekenhuis of je Apneu hebt of niet, als je niet elke dag last hebt dat je geen Adem meer haalt ? s'nachts ?
IK heb misschien Apneu, ik ga donderdag naar een longarts, want ik heb regelmatig last van stikkings verschijnselen.
Als ik slaap wordt ik verschrikt wakker dan is het net of ik stik.
Ik durf soms niet eens meer te slapen, afgelopen nacht was ik zo bang geworden dat ik niet meer ging slapen.
Ik, heb dit nu een half jaartje.
Vannacht werd ik minstens 6 tot 8 keer wakker omdat ik weer verstikkingsverschijnselen had.
Ik wasvanmorgen naar de dokter geweest en die stuurde mij naar de longarts.
Maar hij had het over 1 nachtje slapen in het ziekenhuis , ik heb het niet elke dag, maar wel geregeld.
Alleen vanacht was ik zo bang dat ik niet eens meer durfde te slapen omdat ik bang was dat ik niet meer wakker zou worden.
Omdat ik kinderen heb, dat vind ik dan zo erg dat ik niet eens meer durfde te slapen, dan zie ik die beelden voor mij dat ze naast mijn bed staan en mij maar roepen en dan merken dat ik dood ben.
Ik zie wel veel verhalen over Apneu hier op Goeievraag, maar ik zie niets staan over het slapen in het ziekenhuis als je het niet elke dag hebt hoe ze dat dan gaan meten.
Weet wel dat je het zelf niet altijd merkt als je even stopt met ademen in je slaap, wordt er dus niet altijd van wakker. Kan goed dat je het wel iedere nacht hebt.
Daarnaast hoef je niet bang te zijn om te slapen (makkelijk gezegd ik weet het). Het is niet zo dat je echt stikt in je slaap, ook al voelt het wel zo. Op lange termijn is het echter niet goed voor je hart, die telkens een kleine optater krijgt. (op lange termijn).
Want ik ben ook al een paar keer bij de dokter geweest omdat ik steeds last had van een slaperig been .
En wel eens steken kreeg in mijn hart en benauwd ben als ik fiets of een trap oploop en een drukkend gevoel krijg op mijn borst als ik fiets.
En dan zeggen mensen wel eens heb je hard gefiets of zo
En sommige mensen zeggen ook geregeld wat loop je te hijgen.
HArt klachten komt wel in de familie voor.
Lijkt mij wel lastig slapen met een kapje.
Zit dat dan niet in de weg, dat je het weer benauwd krijgt door een kapje op je gezicht ?
Daarnaast zijn er ook nog andere oorzaken voor apneu, bij mij bijvoorbeeld is mijn onderkaak te klein. Voor mij zou de oplossing zijn een operatie of een nachtbeugel. (heb nog geen apneu, maar heb dus wel aanleg).
Eerst maar eens afwachten wat de oorzaak is, of het wel apneu is en dan nog zijn er veel mogelijkheden.
Nogmaals sorry, dat ik je heb laten schrikken!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.