Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is `t te behandelen als je kanker in `t bloed heb?

m`n vriendin heeft kanker in `t bloed nu is m`n vraag is dat te verhelpen ??of wat dan ook??ik weet even geen raad.kunt u me verder helpen.m.v.g.leon

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
798

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Mijn man heeft ook kanker in zijn bloed.

Meestal is dat niet te verhelpen, nee.
Maar er zijn heel veel verschillende soorten kanker.
Ook heel veel soorten kanker in het bloed.
En haar doktor zal haar wel verteld hebben hoe het
in haar geval is.

Bij mijn man wordt de milt heel erg vergroot door die kanker en daarom heeft hij nu een chemokuur, om dat een beetje in te dammen.
Maar de ziekte gaat er niet van over. Hij kan er redelijk oud mee worden.

Bij jonge mensen is de situatie al weer heel anders
en zoals ik zei: er bestaan veel soorten kanker.
Dus een algemeen antwoord zal hier niet
te geven zijn.

Daarvoor moet je bij je vriendin zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet dat dat zomaar te genezen is omdat ik niet weet om wat voor soort het gaat ,hoe agressief het is en in wat voor conditie die persoon is.
ik kan je wel een advies geven en dat is ,ga naar het antonie v. leeuwenhoek ziekenhuis in amsterdam daar ben je op de beste plek voor kanker.
heel veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
' Kanker in het bloed ' Ik ga er vanuit dat je op leukemie bedoelt?

Voordat je verder leest: Besef dat er zeer veel verschillende soorten kanker zijn, en dat geenenkel ziektebeeld hetzelfde is. Echt waardevolle antwoorden krijg je toch echt van de behandelend internist. Dat gezegd hebbende...

Een collega van me is 10 jaar geleden ook hiermee gediagnisticeert. Zijn levensverwachting was op dat moment 6 maanden. Inmiddels dus 10 jaar geleden, en dankzij een toen experimentele behandeling 99,99% kankervrij. Hij neemt elke morgen 3 tabletten, en elk half jaar controle. Hij heeft de laatste 5 jaar slechts een keer een problem gehad dat de ziekte weer de kop op stak.

100% genezen: Nee. Maar in een aantal gevallen zeer goed te beheersen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk om te zeggen, is zo afhankelijk van de soort kanker en wat de behandelingsmogelijkheden zijn.
Een vriend van mijn zoon had ook leukemie (bloedkanker) en is gelukkig weer helemaal genezen, maar dat is geen garantie.
Sterkte voor jou en je vriendin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O joh....dat is vreselijk voor haar, en begrijp dat jij er ook mee zit! Het is een monsterziekte. maar vergeet niet dat er verschillende soorten leukemie zijn...en hoe iemand reageert op de behandeling is ook anders, leeftijd etc. Helaas heb ik er geen goede herinnering aan en is de vader van mijn kinderen er binnen 7 maanden 3 jaar geleden aan gestorven....veel te jong hij is 50 jaar geworden...

Maar je hoort nu eigenlijk allemaal nare verhalen van anderen...dat doen we liever niet maar begrijpelijk dat er ook wat emoties naar boven komen...vandaar ook mijn korte verhaal erbij...

Het leven is soms niet eerlijk...

Laat niet bij voorbaat je hoofd hangen, wees er voor haar en steun haar...en hou de moed erin! Soms worden er medicijn experimenten gedaan en als iemands uitzicht kort is, kunnen ze kiezen om eraan mee te doen en er komen soms ook mooie resultaten uit....Nogmaals...ieders ziektebeeld is anders...ga uit van een positief beeld, dan is het ook te "dragen"

Ik wens je ontzettend veel sterkte samen, en vergeet niet door te leven!! Ook al is het moeizaam voor haar (en voor jou), maar zie nog steeds de zon!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding