Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is verstandig om in deze te doen? (zie uitleg)?

In mijn massagepraktijk ben ik steeds verder bezig met maatwerk. Natuurlijk is elke massage op zich zelf al maatwerk, maar hierin wil ik verder gaan door bezig te gaan met preventieve maatregelen bij RSI en bij schouder en armklachten. Hiervoor heb ik inmiddels verschillende materialen aangeschaft, waaronder ook gewichtjes en veren om individuele vingers te trainen.

Nu zit er bij het uitlenen van deze goederen toch enige risico; immers is het de bedoeling dat men thuis gaat oefenen en trainen. Er kan wat kapot gaan, of vermist raken, een klant kan niet meer terug komen om welke manier dan ook en dat soort dingen. Nu speelt bij mij de vraag wat ik precies voor systeem moet doen;

Huren
Hierbij dus de klant een bedrag laten betalen om gebruik te maken van de spullen

Borg
Ze krijgen hierbij het bedrag na afloop van het inleveren weer terug.

Doel van het uitlenen is om de massage en het herstel effectiever te maken. Wat is jullie advies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je er ook aan wil verdienen moet je het zelf gaan verkopen, maar of dat vertouwen schept? Beter lijkt het mij om een borg te vragen van de kostprijs van het apparaat, maar wel met een vast gestelde periode, wanneer het weer terug moet zijn. A klanten binding B het geeft waarde aan je product. Nog een mogelijkheid is dat je het uitleent een borg vraagt en de vaste periode hebt afgesproken voor inlevering, eventueel 90% terug geeft i.v.m. slijtage. Bij halters is dat misschien wat moeilijk want die slijten niet zo hard maar instrumenten met veren wel. Wel moet je eerlijk zijn en de klant duidelijk vertellen waarom je helaas deze maatregel hebt moeten nemen.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou gaan voor een combinatie van beiden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet natuurlijk niet hoevaak het voorkomt, maar bedenk wel dat als je mensen borg laat betalen, je misschien ineens met veel contant geld in huis zit. En dat is misschien niet zo veilig.

Weer ook niet of je de rekeningen achteraf verstuurd. In dat geval zou je er ook een huurprijs voor de materialen op kunnen specificeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je de mensen borg laten betalen omdat er altijd wel iets is met het terug brengen van jou spulletjes
vergeten of geen tijd of ik ben het kwijtgeraakt .
Zorg wel dat de borg hoog genoeg is . dat je het niet terug krijgt dat je er niet teveel bij inschiet .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het materiaal verhuurd, kun je van de opbrengst weer nieuw materiaal kopen tegen de tijd dat het versleten is. Alleen een borg laten betalen levert jou niks op. Het is mss wel klantvriendelijker. Dat zijn 2 overwegingen om mee te nemen. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ipv uitlenen aan de mensen verkopen?
Zit je financieel veilig, loop je geen risico. Aan jou de keuze of je het zwart of wit doet.
Of cliënten adviseren het elders aan te schaffen?

Succes met je massagepraktijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image