Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontstaat tintelling in de hand?

Ik heb al 2 jaar last van tintellingen in mijn handen in rust periodes. Wat zou het kunnen zijn ik heb soms ook bij links geen gevoel meer in mijn hand en moet ik hem heen en weer wapperen om de tintellingen/geen gevoel in arm te laten stoppen. Ik ben nog niet naar de huisarts geweest omdat ik graag eerst advies wil hebben want misschien is het niet zo erg is het gewoon een slapende handen/arm.

Weet u misschien wat het is?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het begint bij de pink en daarna me hele hand

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Kijk eens naar de antwoorden op volgende vraag, misschien heb je er iets aan:

http://www.goeievraag.nl/vraag/dood-gevoel-handen-tijdens-fietsen.62874
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed gezien conan!
kan idd van 'slapende handen' zijn
ook een verkeerde houding
en toch ook een seintje uit het brein
dat niet helemaal correct overkomt.

trouwens: het gevoel kun je niet laten stoppen
als het inderdaad iets uit de hersenen is.
dan gaat het z'n eigen gang.
als het lang aanhoudt is het vermoedelijk toch je houding.

raadpleeg toch even je huisarts.
want het duurt wel al twee jaar.
sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan de bloeddoorstroming, probeer eens te oefenen met een anti stress balletje of gewoon de hand heel lang achter elkaar open en dicht doen, dat wil nog wel eens helpen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn PowerBall verkoopt de NSD PowerBall, de originele en gepatenteerde Gyro Exerciser van Nano-Second uit Taiwan.

De PowerBall is de meest effectieve training voor het verkrijgen van een betere coördinatie en het versterken van je handspieren, onderarmen, biceps, triceps en schouderspieren. De Gyro werkt o.a. preventief tegen RSI (Repetitive Strain Injury) klachten, zoals het Carpal Tunnel Syndrome Rotator Cuff Syndrome, Tenniselleboog en Golfelleboog.

Ook is de Gyro onmisbaar bij tal van sporten. Vele bekenden gingen u voor zoals: Tiger Woods, Padraig Harrington, Andre Agassi, Venus en Serena Williams en de complete American NBA. Door middel van de gyroscopische werking; "een snel roterend lichaam dat symmetrisch om zijn omwentelingsas is gebouwd en als stabilisator werkt" kan de Gyro snelheden halen van meer dan 13.000 omwentelingen per minuut, waardoor ± 18 kilo aan kracht wordt gegenereerd en dat voel je!

De PowerBall geeft een stevige 'grip'. Onmisbaar bij alle sporten waarbij het aankomt op een krachtige hand; zoals tennis, honkbal, surfen en roeien. Maar ook de coördinatie van de hand, pols en arm kan met behulp van de PowerBall sterk worden verbeterd. Uiterst belangrijk voor darters, bijvoorbeeld.

U kunt nu ook met iDEAL betalen! Lekker makkelijk en veilig. Thinc1st is leverancier in Nederland van de NSD PowerBall, met de NSD PowerBall kunt u RSI voorkomen.
De PowerBall een hulpmiddel tegen RSI

Tintelende vingers, pijnlijke schouders en een zeurend gevoel in de arm. Bijna iedereen die regelmatig met een computer werkt kent deze klachten. RSI (repetitive strain injury) is een kwaal die helaas steeds vaker voorkomt. Bovendien is RSI maar moeilijk te genezen.

RSI ('muisarm') heeft vooral te maken met lichaamshouding en regelmatig terugkerende bewegingen. Het voorkomen van RSI moet dan ook in die dingen worden gezocht.

Amerikaanse fysiotherapeuten zetten in revalidatieprocessen steeds vaker de PowerBall in. En ze zijn uitermate enthousiast over de resultaten.*

De PowerBall zorgt voor een betere doorbloeding en is daardoor hèt hulpmiddel ter voorkoming van RSI, Carpal Tunnel Syndrome en Rotator Cuff Syndrome.

Toegevoegd na 11 minuten:
Sorry ik wou een stukje overnemen, staat plotseling de hele tekst erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker even naar de huisarts met een klacht die je al 2 jaar hebt.
Ik dacht dat het misschien het carpale tunnel syndroom kon zijn, heb dit zelf gehad, tijdens mijn zwangerschappen. Maar je huisarts bezoeken is beter dan afgaan op gokjes van anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep, mijn collega had dit ook, na een operatie is alles weer goed gekomen.. Duurde wel enkele weken om goed te genezen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,die zenden impulsjes door naar je vingers, ik liet idd spontaan dingen uit mijn handen vallen, echt een rare gewaarwording. Maar bij mij kwam het door de zwangerschap en het feit dit ik veel vocht vasthield en mijn polsen dik waren en mijn zenuwen daardoor beklemt raakte.
Na de bevallingen was het weer over.
Al je klachten duiden op Carpaal tunnel syndroom.Ik heb het ook gehad.Ze kunnen dat testen in het ziekenhuis en met een vrij eenvoudige ingreep ben je er vanaf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierboven zijn al veel goede tips gegeven. Kijk zeker even of je veel repeterende bewegingen met je handen en polsen maakt en of je die misschien op een andere manier zou kunnen maken.

Bij mij scheelde het enorm om mijn fietsstuur een paar cm. hoger te zetten, het was dus puur een kwestie van druk op de zenuwen.

Tijdens mijn zwangerschappen had ik er meer last van, omdat er dan meer vocht opgehouden wordt en de druk op de zenuwen groter wordt.

Ik kan je een operatie aan je carpaaltunnels niet aanraden als je niet echt pijn hebt. Probeer eerst uit of het op een andere manier niet minder wordt. Mijn moeder heeft het laten doen aan één hand en het heeft bij haar heel lang geduurd voordat ze er echt baat van had. Aan de tweede hand wilde ze toen niets meer laten doen; ze heeft haar leefstijl aangepast. Dit bedoel ik als tegewicht tegen alle juichverhalen over de operatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt niet direct als een carpale tunnel, in tegenstelling tot bovenstaande reacties van anderen.
Kenmerkende van carpale tunnel is afklemming van de nervus medianus, die met name naar de middelste vingers gaat en niet naar de pink.
Zie bijgevoegde afbeelding.
In jou geval lijkt het meer een afklemming van de nervus ulnaris, die naar de pink en ringvinger gaat. Door aanhoudende afklemming van uitbreiding naar andere vingers ontstaan.

Een zenuwinklemming van op verschillende manieren ontstaan en ook op verschillende plekken. Meest vooraanstaande plaats in in de nek / hals / schouderregio. Hier loopt een dikke bundel zenuwen door en langs een aantal spieren en botten (sleutelbeen / bovenste rib).
Indien er ergens afklemming plaatsvindt, voel je dit in de uiteinde van de zenuw, dus in je vingers. (zelfde als je je telefoonbotje stoot; dit voel je ook doortrekken naar je pink).

Feit dat je er al 2 jaar last van hebt kun je spreken van een chronische beklemming ergens in de route van de zenuw. Is uiteraard niet levensbedreigend, maar wel vervelend.
Hou in de gaten of er krachtsvermindering in je hand komt of gevoelsverlies.

Is mijn inziens zinvol om eens langs een fysio- of manueeltherapeut te gaan. Zij zien dergelijke klachten frequent en kunnen wellicht een diagnose stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook deze klachten en heb het carpaal tunnel syndrome en ik heb ook nog een zenuw die verdikt is in de elleboog dit hebben ze via een scane gezien het komt veel voor bij mensen die steeds dezelfde bewegingen maken bijvoorbeeld een doek uitvringen of heel vaak de zelfde beweging maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al jaren last van slapende handen. Maar alleen de pinken en ringvingers. Door middel van metingen met een electromyogram (emg)
bleken de beknellingen te zitten in het zg telefoneerbotje in de ellebogen. Na operatie van 1 elleboog geen verbetering. Klachten: krachtverlies en gevoelloos.

Toegevoegd na 2 minuten:
Advies van de neuroloog en van de chirurg was om de ellebogen te ontzien mbt erop leunen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding