Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vriendin heeft een beetje tijgerbalsem in de mond gekregen via haar vinger kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

alleen maar een vieze smaak in de mond, of wat irritatie denk ik, maar echt kwaad zal het niet kunnen
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Nee, het kan geen kwaad, is wel erg lastig en soms krijg je een blaar(tje). Koelen door een ijsblokje te nemen en erop te sabbelen wil wel even verlichting brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou als ik haar was direct mijn handen wassen en mond spoelen....

maar kwaad kan het niet echt, ze heeft niet het hele potje naar binnen gewerkt gelukkig :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voelt niet prettig maar kan geen kwaad. In Indonesie gebruiken ze iets vergelijkbaars als tijgerbalsem ook als ze kiespijn hebben..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, krijgt ze niets van. Er zit geen gif in tijgerbalsem. Je krijgt er alleen een smerige smaak van in je mond.

Laat haar wel oppassen dat ze het niet in haar ogen krijgt. Dat doet zeer.

(Trouwens: beide is me wel gebeurd, en zowel mijn mond als mijn ogen doen het nog helemaal.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is met name de menthol en de eucalyptusolie die het warme gevoel veroorzaken.
Beide stoffen zijn bij die dosering dat je het binnenkrijgt, geen probleem.
De Thaise balm bevat tot 14%(!!!) menthol.
Dat moet je niet in je mond krijgen.
Dus je mond spoelen.
Verder je er geen zorgen over maken.
Voltarenzalf ed. bevatten zeer kleine hoeveelheden medicijn, minder dan de tabletten.
Maak je dus geen zorgen, dat is niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image