Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

U mag Champix niet nemen als u niet goed tegen vareniclinetartraat kunt of tegen een van de andere stoffen in Champix.
Hoe werkt het?
Champix is een nicotinevrij medicijn. Het kan u helpen bij het stoppen met roken. Er zit een halve of één milligram varenicline in. Deze stof zorgt dat de fijne effecten van roken minder zijn. Als u dan toch een sigaret rookt is de kans kleiner dat u helemaal terug gaat naar het roken.
Wie moeten opletten met Champix?
Mensen die andere medicijnen gebruiken. Vertel uw dokter of apotheker als u andere medicijnen gebruikt of pas hebt gebruikt. Dit geldt ook voor medicijnen die u zonder recept kunt krijgen.De veranderingen in uw lichaam doordat u stopt met roken kunnen de manier veranderen waarop medicijnen werken. Misschien moet u dus u dus meer of minder Champix nemen.
Mensen die somber of bang worden door het stoppen met roken. U kunt tijdelijk meer irritatie, neiging om te roken, een depressie of problemen met slapen hebben als u stopt met het nemen van Champix. Misschien zegt uw dokter daarom dat u de hoeveelheid Champix aan het einde van de behandeling moet afbouwen.
Mensen die andere behandelingen om te stoppen met roken gebruiken. Wat er gebeurt als u Champix gebruikt met een ander medicijn om te stoppen met roken? Dat is nog niet onderzocht. Het wordt daarom niet aangeraden.
Mensen die jonger zijn dan 18 jaar.
Mensen die auto’s of machines besturen. Champix kan u duizelig en slaperig maken. U mag dus niet autorijden, geen machines bedienen of andere dingen doen die misschien gevaarlijk zijn.
Voordat u begint met Champix, kiest u een stopdatum tussen dag 8 en dag 14. Schrijf deze datum op. De pillen moeten met water worden doorgeslikt.
Van dag 1 tot en met dag 3 moet u eenmaal per dag één witte filmomhulde Champix-tablet van 0,5 mg innemen.
Van dag 4 tot en met dag 7 neemt u twee keer per dag één witte Champix-pil (0,5 milligram).
Van dag 8 tot het einde van de behandeling neemt u twee keer per dag één lichtblauwe Champix-pil (1 milligram).
Bent u na een behandeling van twaalf weken gestopt met roken? Uw dokter kan zeggen dat u nog eens twaalf weken Champix moet nemen, om het risico op terugval naar roken zo klein mogelijk te maken.
. Net als alle medicijnen kan Champix bijwerkingen hebben. Denk aan: hoofdpijn, problemen met slapen, rare dromen, misselijk.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag ik ook even weten WAAROM DEZE MINNEN!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flauw he? dat durven ze niet, dus een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als ik nou een onzin antwoord gaf okè
maar er staan zoveel belangrijke informatie in over het gebruik van dit middel...
giweda die minnen doen me niks,maar ik kan me boos maken als er niks bij staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb ik ook, als je mint wat ik af en toe doe, zet ik er altijd bij waarom anders is het je lekker verschuilen en dat is me te laf. je mint of niet maar graag met uitleg.
In de link staan veel gebruikerservaringen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hecht aan alle antirookmiddeltjes geen enkele waarde.

Als je wilt stoppen met roken..doe dat dan gewoon.

Mocht je toch iets van steun wensen..schaf je dan het boek van Alan Carr aan.

Het heet 'Stoppen met roken' Je wordt daarin goed en vooral eerlijk voorgelicht en begeleid.

Al die rommel die je als antirook middel kunt kopen..dient alleen maar om het geld dat jij uitspaart aan tabak..in hun zak verdwijnt.

Dus laat je niet foppen met die troep want na hooguit een maand merk je ook dat 'de trek' nòg niet weg is.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding