Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat moet ik gaan slapen als ik van koelte houd?

Ik slaap per nacht ongeveer 7,5 uur. Ik slaap het beste wanneer het koel is.

Hoe laat moet ik tijdens hoogzomer naar bed gaan om zo goed mogelijk gebruik te maken van de lagere nachttemperatuur?

Toegevoegd na 1 minuut:

Toelichting:

Ga ik te vroeg naar bed, dan moet ik inslapen in de hitte, en ben ik al wakker als het nog lekker koel is en ik dus in die ochtendkoelte nog had kunnen slapen.

Ga ik te laat naar bed, dan slaap ik weliswaar bij koelte in, maar moet ik 's ochtends nog zien door te slapen terwijl het eigenlijk alweer te heet is.

Ik ben dus op zoek naar de optimale inslaaptijd.

Cryofiel
14 jaar geleden
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

volgens mij is daar geen standaard tijd voor de zeggen. elke nacht is anders. de ene dag wordt het vroeg in de avond koel en wordt het de volgende ochtend snel warm. vooral als je slaapkamer aan de kant is waar de zon op komt. andere avonden zijn weer erg lang warm en is het koelste punt tegen de ochtend aan. dusss, koop een ventilator of airco en je bent van het hele probleem af...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor zonsopkomst is het het koudst, nu dus rond een uur of vijf. Je kan dus de tijd rondom het beste benutten, maar veel zal ook afhangen van de positie van je slaapkamer (oost of west) en de mate waarin deze de opkomende zon tegenhoudt (isolatie).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je slaapt het makkelijkste in tijdens de koelere periode van de nacht. Als je eenmaal lekker slaapt zul je waarschijnlijk niet veel last hebben van de weer opkomende warmte en slaap je gewoon lekker door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo laat mogelijk.

Ik hoef er 's morgens niet op een bepaalde tijd uit,
dus wil ik zo lang mogelijk profiteren van de afkoeling van 's avonds.

's morgens wordt het weliswaar weer warmer,
maar als ik dan diep in slaap ben, heb ik daar minder last van dan wanneer het warm is als ik nog in slaap moet komen.

Dus ik denk dat doorslapen in de ochtend makkelijker is dan inslapen in de nog te hete avond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begrijp ik je vraag/toelichting goed?
Of je nu vroeg of laat gaat slapen, je slaapt zo wie zo ongeveer 7.5 uur?

Dan snap ik je laat naar bed redenatie niet. Waarom wil je dan langer slapen?

Je hebt het niet over dat je gemakkelijk in slaap kan komen. Behalve in de ochtend opnieuw gaan doorslapen.

Als je voldoende slaap hebt gehad, en je eenvoudig in slaap kunt vallen zou ik zeggen ga vroeg naar bed. Dan ben je tenminste wakker als het nog koeler is, dus kan je ervan genieten.
Kan je nog even een 'rotklusje' doen waar je anders teveel van zou gaan zweten door de warmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me het allerbeste, je normale slaapritme aan te houden. Dus als je gewend bent om tussen 11 en 12 's avonds naar bed te gaan dit ook nu te doen.Daarbij zul je waarschijnlijk 's ochtends wel op de zelfde tijd moeten opstaan in verband met je aanvangstijden op je werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is lastig om aan te geven. Het beste kan je een airco aanschaffen en dan kan je de temperatuur regelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding