Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat als de dokter je niet kan helpen dat dan vaak een homeopathisch middel je kan genezen?

Laatst had ik hoofdpijn en de dokter zei dat het vanzelf moest overgaan. Toen nam ik op aanraden van een vriendin een homeopatisch middel en was heel snel genezen! Ik vertrouw mijn dokter nu niet meer zo erg...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil niet naar doen, hoor, maar misschien was je hoofdpijn ook zonder dat homeopatische middel overgegaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan het dat als een dokter constateert dat iets niet ernstig is en vanzelf voorbij zal gaan, je het idee hebt dat hij je niet kan helpen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik mag niets meer zeggen, want dat wordt door enkele GV-ers als stalken beschouwd. Ik heb hier een idee over dat kan bijdragen aan de discussie, maar dat idee houd ik maar voor me - want puur het vertellen van mijn idee komt volgens diezelfde GV-ers neer op het afbranden van lieve, onschuldige mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, nu ben ik nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, lees het verderop al.
Cryofiel
14 jaar geleden
Zie de reacties onder deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/functie-fortex.72027 En dan vooral vanaf reactie 35 of zo. Daar werd ik uitgemaakt voor alles wat slecht is. Alleen maar omdat ik de ongelooflijke brutaliteit had, mijn mening te geven. Een mening waar niet iedereen het mee eens is - ik was zo ontstellend hufterig het te wagen mijn mening te vertellen, dat ik werd uitgescholden op een manier die in de normale maatschappij als ronduit onbeschoft wordt beschouwd. Maar als je in geesten en andere paranormale krachten gelooft, ben je kennelijk meer dan anderen. --  Ik maak slachtoffers.
--  Ik jaag mensen weg.
--  Ik brand mensen af.
--  Ik scheld.
--  Ik duw en trek.
--  Ik heb levensangst.
--  Ik ben erop uit mezelf te profileren.
--  Ik gun een ander zijn standpunt niet.
--  Ik roep en schreeuw.
--  Ik ben onzeker.
--  Ik heb geen zelfvertrouwen.
--  Ik ben dominant.
--  Ik wil mezelf bewijzen.
--  Ik roddel.
--  Ik doe aan kwaadsprekerij.
--  Ik trap na.
--  Ik ben pathetisch.
--  Ik doe lelijk.
--  Ik reageer ten koste van anderen.
--  Ik ben aan het stalken.
--  Ik ben triest.
--  Mijn reacties zijn slechts lachwekkend.
--  Mijn intenties zijn verkeerd. De geestgelovigen zeggen dat ik slecht zou zijn: ik heb mijn mening verkondigd, daar konden sommige zwakke zieltjes niet tegen, en die zijn nu vertrokken van GV. En dat zou mijn schuld zijn. Maar als je kijkt wat ze zelf voor onbeschoftheden begaan - zie bovenstaande lijst - dan zakt je kin toch in je schoenen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet verstandig. De dokter heeft namelijk 100 % gelijk gehad : de hoofdpijn is (al dan niet in combinatie met de placebo-werking van het toverwater) vanzelf over gegaan.
Zo ongeveer de hele homeopathie drijft op deze twee peilers : het merendeel van de vage klachten gaat vanzelf over, en als je gelooft dat iets werkt, werkt het vaak ook. Allemaal variaties op het kusje op de zere plek.

Nu bestaat het risico dat je bij de volgende hardnekkige klacht alleen nog maar aan de kwakzalf gaat, en wellicht een ernstige aandoening verwaarloost tot het te laat is. Troost je , je bent niet de enige die er in tuint, maar de gevolgen kunnen vrij vervelend zijn.

Beste is dus luisteren naar je lichaam, en bij elke aanwijzing dat er iets echt mis kan gaan, eerst naar de dokter. Kan die je niet helpen of geruststellen, klooi dan naar hartelust met wat er op de alternatieve markt te krijgen is, maar speel niet met je gezondheid.

Geneeskunde is géén exacte wetenschap en niet tegen elke kwaal is een kruid gewassen. Je eigen psyche speelt een grote rol in zowel het genezigings- als het ziekteproces. Maar die beiden zijn geen reden dan maar helemaal het reguliere medische circuit voor nutteloos te verklaren. En helaas is dat om een of andere vage reden in het alternatieve circuit wel vrij gebruikelijk. Daarmee wordt het kind nogal eens met het badwater weggegooid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peilers? Je bedoelt denk ik pijlers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets mis met een gewone dokter, er is niets mis met de reguliere geneeskunst die deels gebaseerd is op de vroegere kruidengeneeskunde, onze huidige wetenschap op dit gebied is enorm vooruitgegaan, het zal mooi zijn, dat een deel van de alternatieve geneeskunst er zich bij aan kan sluiten, want deze geneeskunst is in veel gevallen waardevol, het moeten geen vijanden van elkaar blijven, maar goede vrienden die helpen waar nodig en op kleine schaal is deze samenwerking ook al begonnen, veel reguliere artsen zijn tegenwoordig ook natuurarts.
Ons lichaam is vaak heel goed in staat zich zelf te genezen( lees ook het antwoord van jacob) hier liggen nieuwe mogelijkheden voor nieuwe geneeswijzen.
Een groot deel van de mensen lopen voor ieder dingetje maar naar de dokter en slikken vaak onnodige veel medicijnen, ik zie kinderen in mijn omgeving die voor ieder griepje en verkoudheid naar de dokter lopen en pillen slikken, dan krijgt het lichaam ook geen kans het zelf op te lossen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Goed dat jij het verhaal doet, Marleen. Ik mag niet meer. Want als ik dit zou vertellen, zou dat neerkomen op roddelen, kwaadspreken, mensen wegjagen, dominant zijn. Daarmee maak ik veel slachtoffers. Mijn intenties zijn verkeerd, mijn reacties zijn lachwekkend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zelfs sterk te betwijfelen of geneeskunde überhaupt een wetenschap is. Ik betwijfel ook sterk of mijn eigen Msc iets te maken heeft met wetenschap. Mijn inmiddels overleden buurman was geneesheer directeur van het grootste ziekenhuis in Nederland, en hij ontkende iedere relatie tussen de dokter en de wetenschap. Je kunt zeggen dat de overeenkomst tussen de traditionele genezers, waar ook ter wereld, en de moderne genezers is dat ze alle intelligent guessers zijn, maar dat de medicijnen van de traditionele geneestkunde, minder geconcentreerd en veel beperkter zijn

Andere antwoorden (7)

Misschien had je dokter toch gelijk;-)
En is je hoofdpijn vanzelf genezen!
Dat weet je dus niet!
Dus dat je hoofdpijn ook zonder dat homeopatisch middel genezen was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reguliere dokters hebben me in het verleden enorm in de steek gelaten, ben 35 jaar ziek geweest.
De alternatieve geneeswijze, vond direct de oorzaak (binnen een half uur) en genas me, binnen een maand.
Een gewone dokter kijkt naar je klacht en behandelt deze.
Een natuurarts werkt holistisch en ziet het lichaam en geest als een geheel en maakt het lichaam en geest weer gezond.
had ooit al wekenlast van mijn keel, kon bijna niet praten, kreeg van de dokter een antibiotica, maar het hielp niets, bij de natuurarts kreeg ik iets voor mijn lever, dat was de veroorzaker van mijn keelklachten en mijn keel ging over!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit er ook aan te denken om meer natuurartsen te bezoeken in plaats van reguliere dokters...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingestraald water ?
Zo'n zin doet mij meteen denken aan kwakzalverij: 'Een natuurarts werkt holistisch en ziet het lichaam en geest als een geheel en maakt het lichaam en geest weer gezond'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand heeft het hier over ingestraald water.
De rest van je antwoord klopt gewoon, dank je.
Zonder dat middel was het waarschijnlijk ook vanzelf snel over gegaan, je kunt dat nooit vergelijken. Ik weet niet hoe erg je hoofdpijn was, en de pijngrens ligt bij iedereen anders. Ik heb trouwens ook een dokter die niet zo gauw pijnstillers zal geven, maar daarom vertrouw ik hem nog wel.
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
De meeste dingen gaan vanzelf over. De farmaceutische industrie richt zich op 30% van de bekende, geinventariseerde ziektes, de rest gaat vrijwel altijd vanzelf over.
Dus voor de meeste dingen hoeft helemaal niets voorgeschreven te worden. Met rust, of geduld gaat het over.

Homeopathie kan soms wel werken om de eigen weerstand te verhogen. Maar is in eerste instantie niet gericht op het curatieve (genezing achteraf) maar op het preventieve (voorkomen) van ziekte.
De homeopaath verwijt de allopaat (arts van de reguliere geneeskunde) dat die vaak alleen de signalen van de ziekte bestrijdt en niet de ziekte zelf (symptoombestrijding).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het Ineke, het meeste gaat vanzelf over.
Een ding is zeker: onze lichaam is de beste farmaceutische fabriek die er bestaat. De westerse wetenschap weet nog niet precies hoe alles werkt en hoe wij het productie van de juiste geneesmiddelen door onze lichaam kunnen opwekken. De westerse wetenschap werkt van buiten naar binnen.
Veel alternatieve geneeskunde systemen zijn gericht precies op het opwekken van een oplossing binnen onze lichaam om het zichzelf te laten genezen.

Hier is goeie demonstratie van de principe van placebo effect:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist!
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hele leuke filmpje. Maar het zegt nog niet dat hij weet hoe placebo werkt. Terwijl dit wel bekend is (bij mij in ieder geval, en the secret achtig).
misschien een placebo?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huisarts gaat te werk zoals ie het geleerd heeft op school. Wanneer jij komt met een klacht zoals hoofdpijn dan richt hij zich specifiek op je hoofdpijn.En zal misschien pijnstillers zoals ibuprofen 600 of diclofenac voorschrijven
Een natuur arts gaat verder dan alleen de plaats waar jij zegt dat je pijn hebt.
Een natuurarts ( homeopaat)zoekt de bron op.
Allerlei vragen worden er op je afgevuurd en uit eindelijk gaat hij aan de hand daarvan te werk.
Ik heb jaren lang in de airco staan te werken ( 4 jaar) En daar heb ik chronische bijholte ontsteking voorhoofdsholte oor en kaakholte ontsteking van over gehouden.
Ik ben bij een kno arts geweest bij een allergoloog en bij meerdere verschillende huis artsen om er van af te komen, maar iedere keer werd ik naar huis gestuurd met een doosje doxycycline en de woorden het hoort nu eenmaal bij jou , leer er maar mee leven.
Toen ben ik naar een homeopaat geweest ( helemaal wanhopig en versuft van de pijn)en na 2 gesprekken met hem waarin ie me werkelijk de hemd van het lijf vroeg, gaf ie me een paar korrels en die korrels hielpen wonder boven wonder gewoon 2 jaar lang.
Ik heb 2 jaar lang geen antibiotica gehad en geen last van de holtes.
Terwijl ik normaal gesproken toch wel bijna 3 keer per jaar antibiotica voor geschreven kreeg. Toevallig heb ik dit jaar dus voor het eerst weer die enorme vervelende ontstekingen gehad en ik ben er neet weer vanaf met behulp van de doxycycline, maar ik geloof dat ik toch de homeopaat weer ga opzoeken als ik weer wat aan voel komen.( want zijn middel heeft bij dus echt wel heel lang gewerkt je kunt er van zeggen wat je wilt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding