Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft mijn menstruatie uit?

Ik had afgelopen dinsdag ( 16-8) mijn menstruatie moeten hebben. Ik ben wel eens een dag of 2/3 te laat maar niet zo lang als dat ik nu heb.
Ik begin mij erg zorgen te maken. Zwangerschapstesten zijn negatief. Ik heb geen anticonceptie en heb 2x onveilige seks gehad.
Ik lees hier en daar dat een soa ook de menstruatie kan verstoren maar dat je dan vaak juist wel bloed.

Zijn er nog andere factoren waarom mijn menstruatie wegblijft?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Stress en ondergewicht kan ook invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Naast een eventuele zwangerschap kan je denken aan ontregelde hormonen. Zoals insulineresistentie, schildklierproblemen. Ook stress kan een boel doen met je lichaam. Eventueel eerder pilgebruik of map kan je lichaam voor langere tijd verstoren.
teusvh
2 jaar geleden
Dit zou ook een oorzaak kunnen zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5257179/menstruatie-coronavaccin-bijwerkingen-lareb
anneliez
2 jaar geleden
te vroeg getest misschien
Amadea
2 jaar geleden
Je speelt in elk geval met het noodlot, op deze manier. Kans op zowel een SOA als een zwangerschap!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn diverse mogelijke oorzaken, waarom de menstruatie uitblijft, los van zwangerschap.
Een aantal daarvan, en dit je zelf kunt controleren, zijn:
1. Je sport extreem veel
2. Je bent gestresst
3. Je hebt een te laag of juist een te hoog lichaamsgewicht
4. Je bent in korte tijd veel afgevallen
5. Je hebt een verstoord dag- en nachtritme.
Maar als je je zorgen maakt over het uitblijven van je menstruatie, kan je dit het beste bespreken met je huisarts. Hij/zij kan mogelijk oorzaken uitsluiten en je bij andere helpen deze op te lossen.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding