Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel zeggen kleuren over iemands karakter?

b.v. bij harde kleuren, of pastel kleuren.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
742
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je het onderscheid tussen een lente-zomer-herfst of winter type?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rood is de kleur van het, actieve, heetgebakerde, emotioneel geladen type. Van mensen die doelbewust, dominerend en ondernemend zijn. Ze beschikken meestal over een grote dosis opbouwende of afbrekende agressie. Lichamelijk stimuleert rood de bloedsomloop en roept op tot seksuele activiteit. Kortom, rood schenkt vitaliteit over gans de lijn en werkt bloedvermeerderend. Prima dus bij algemene slapte en bloedarmoede bijvoorbeeld. Geestelijk verhoogt rood de strijdlust, de ondernemingszin en het initiatief. Rood kies je beter niet in geval van in- of uitwendige infecties, bloedingen, hoofdpijnen, hoge bloeddruk, grote prikkelbaarheid en koorts.

Oranje is de kleur van de zon en staat voor getemperde en gedoseerde levenskracht. Oranje vernietigt niet zoals rood dat wél kan. Oranje verzekert een heilzame en gematigde werking. Lichamelijk beïnvloedt oranje de longen en de nieren gunstig. Tevens activeert deze kleur de keelorganen en bevordert de eliminatie via huid en nieren. Op geestelijk vlak is oranje dé aangewezen kleur voor hen die besluiteloos zijn en nooit precies weten wat ze willen. Goed dus in de strijd tegen innerlijke zwakte en onevenwichtigheid.

Geel is zonder meer favoriet bij de verstandsmens. Geel krijgt dus een dikke tien van hem of haar die broodnuchter nadenkt, analyseert om tenslotte het praktisch bruikbare over te houden. Lichamelijk stimuleert geel de hersenen en de zenuwen, de gal, de pancreas en de spijsvertering. Geel werkt eetlustopwekkend, windverdrijvend en laxerend. Geestelijk schenkt het de nodige moed om de dagelijkse problemen te lijf te gaan. Geel verdrijft minderwaardigheidsgevoelens, complexen allerhande, angsten, zelfbeklag en verder alle mogelijke negatieve gedachten. Geel moet je mijden ingeval van ernstige zenuwachtigheid en teveel intellectuele arbeid.

Groen is de kleur van hen die zweren bij rust, vrede en harmonie. Van het goedige, wat gemakzuchtige type dus. Vandaar dat groen het prima doet bij hen die ontspanning en rust nodig hebben. Groen kalmeert en brengt tot bezinning. Deze kleur bevordert de afscheiding en het natuurlijk herstel. Groen moet vermeden worden door geestelijk en lichamelijk trage personen evenals door hen die lijden aan kwalen veroorzaakt door een overmaat aan vocht en slapte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blauw is, en hoe kan het ook anders, de absolute tegenpool van rood. Op blauw valt de keuze van het gesloten, behoudend, in zichzelf opgaand, wat passieve type. Hou jij van blauw ? Dan ben je zelden agressief maar veeleer geïnspireerd van aard. Lichamelijk werkt blauw verkoelend, afbrekend, bloeddrukverlagend, loslatend en ontspannend. Blauw is te mijden bij klachten ontstaan door teveel koude. Ook bij een teveel aan afscheidingen, verstijving, chronische kwalen en vertraagde lichaamsfuncties is blauw gewoon af te raden. Indigo staat voor intuïtie. Indigo blijft de kleur van hen die aanvoelen vooraleer te begrijpen. Lichamelijk beïnvloedt indigo de hypofyse en de daaraan verbonden endocriene klieren. De hypofyse herstelt het evenwicht en de rust telkens de innerlijke mens dreigt overstag te gaan. Violet symboliseert wijsheid en geestelijke verheffing Violet wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt in de rituelen van de katholieke kerk. Mensen met een verheven blik kiezen vanzelf voor violet. Maar deze kleur staat ook voor chaos en wereldvreemdheid. Omdat violet eerst en vooral de kleur is van de geestelijke activiteit, is het raadzaam haar vooral op dit vlak aan te wenden. Prima vibratie dus als voorbereiding tot meditatie, geestelijke oefeningen en filosofische studie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
mooi uitgelegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind deze uitleg echt heel mooi
ik ga kijken of ik dit ergens kan opslaan

Andere antwoorden (2)

Ik denk alles ,weet nog als puber ,bloes fel geel broek gestreept en zorgeloos ,later onzekerder en minderwaardigheids gevoel ,werd de kleding ook somber bruinachtig ,ben nu op leeftijd voel me lekker ,en kijk de kleuren in mijn kledingkast worden weer lichter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze inleidende tekst zegt al veel denk ik!?

" Psychodiagnostische kleurentests en de kleurenpsychologie gaan uit van een verband tussen een bepaalde kleurenvoorkeur en specifieke persoonlijkheidseigenschappen. Kleurenpsychologie houdt zich bezig met de symboliek en psychologische duiding van kleuren "

Kijk voor de duiding van vele kleuren bij:
http://www.infonu.nl/zoeken.php?zoekterm=kleurenpsychologie&soort=1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding