Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik durf geen MRI te laten maken. Ook niet met een roesje. Kan dit onder narcose?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.9K
jc54
2 jaar geleden
Wat maakt lou bang voor een MRI? Je ligt op je rug, je mag muziek luister die jij zelf mag uitzoeken. Je voelt niets, je blijft alleen stil liggen, af en toe je adem inhouden als dat van je gevraagd wordt, de machine doet het werk.
Hoop dat ik je enigszins gerust gesteld heb........
ItisILeClerc
2 jaar geleden
Als medewerker van een bedrijf dat MRI scanners ontwikkelde en produceerde heb ik jarenlang als vrijwilliger MR scans laten maken, zoals velen van mijn collega's. Het is volledig pijnloos en veilig en er zijn ook geen langetermijneffecten.
Computoon
2 jaar geleden
Er zijn patienten die last hebben van claustrofobie in een MRI-apparaat.
Abcde
2 jaar geleden
Als je last hebt van claustrofobie dan is een open MRI misschien een optie. Je ligt dan niet in een tunnel, maar tussen 2 grote schijven waarbij de ruimte aan de zijkanten open is. Bespreek je angst met je behandelend arts, die kan je helpen een passende oplossing te vinden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Raadpleeg je arts.

De mogelijk van een MRI onder narcose wordt op internet genoemd (bijvoorbeeld voor kinderen die niet stil kunnen liggen).

Je moet de wens wel ruim van tevoren kenbaar maken want voor het toedienen en monitoren van narcose is ook personeel nodig. En uiteraard mag je dan zelf niet naar huis rijden na het onderzoek.
(Lees meer...)
Computoon
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding