Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is corona zelftest vloeistof in wondje schadelijk?

Ik deed een coronazelftest en toen ik het stokje in dat buisje met vloeistof vloog er opeens een deel van de vloeistof uit t buisje (oprecht apart trwns want ik deed het niet hard). Toen is er dus ook een deeltje van die vloeistof mogelijk in het wondje op mijn duim gekomen. Ik heb hypochondrie dus ik ben mezelf nu helemaal aan het gek maken. Dus ik vroeg me af, is het schadelijk als een beetje van die vloeistof in een wondje komt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Wel bij grote hoeveelheden. De buffervloeistof bevat een oplossing met een conserveermiddel (0,09% natriumazide). Advies: indien de oplossing in contact komt met de huid, spoelen met grote hoeveelheden water.
Maar een druppeltje van zo'n kleine concentratie is niet schadelijk. Je hoeft je dus (alweer) niet gek te maken.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image