Gaat hersenvocht vanzelf weer uit de hersenen?
Ik heb me goed ingelezen over het onderwerp ´´overdosis aan water´´. Ik weet dus dat je nieren maximaal 750ml/1L per uur kunnen verwerken. Krijg je er meer? Dan word het teveel gestuurd naar je hersenen en krijg je een teveel aan hersenvocht war gevaarlijk is.
Het enige wat ik na lang zoeken nog steeds niet heb kunnen vinden, is of het overschot aan hersenvocht er vanzelf weer uitgaat door het bijvoorbeeld te compenseren door paar uur niks te drinken. Of is er toch een medische ingreep nodig.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Door een uit de hand gelopen heup operatie 2 jaar geleden met afstotingsverschijnselen en bacteriele infectie en te langdurig gebruik van anti-biotica heeft mijn vrouw een constant te hoge druk in de hersenen van het hersenvocht.
Elke 2 maanden moet zijn nu bij de neuroloog komen om de druk te laten verdwijnen d.m.v. een ruggeprik die verbonden is met een drukmeter en tegelijkertijd het vocht afgetapt wordt en de druk verminderd.
Medicijngebruik blijft helaas en een zogenaamde drain zijn ze niet weg van omdat er teveel bezwaren aan kleven op den duur.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.