Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat poep in de vagina van je baby (poepluier) geen kwaad kan en op latere leeftijd wel?

Ons vrouwen wordt al op jonge leeftijd geleerd om na het poepen je billen van voor naar achter schoon te vegen, zodat er vooral geen bacteriën in de vagina kunnen komen. Waarin verschilt de anatomie van de vagina van een baby met die van een jonge/volwassen vrouw?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan wel kwaad. Ook de vagina van je dochtertje moet je met water schoonmaken aan de buitenkant. Zit er ontlasting tussen de schaamlipjes, dan kun je dit schoonmaken door voorzichtig de schaamlipjes met je vingers te spreiden en met een nat watje van voren naar achteren schoon te maken. Op deze manier kunnen er geen bacteriën van de ontlasting in de vagina komen. Zijn de schaamlippen een beetje rood, dan kun je er wat vaseline op smeren.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ SimonV
Dank voor je goedbedoelde advies SimonV, maar mijn hemel, je denkt toch zeker niet dat ik DAT niet weet. Sorry hoor, natuurlijk was ik haar na iedere poepluier en ben ik ook heel schoon op haar na ieder plasje!
LeonardN
3 jaar geleden
@Bernadette 1. Jij komt met een vraag die stelling neemt: "Hoe kan het dat poep in de vagina van je baby (poepluier) geen kwaad kan en op latere leeftijd wel?" (de die jij neemt is dus: poep in de vagina van een baby, kan geen kwaad.)
2. SimonV antwoord: Het kan wel kwaad.
3. Jij reageert aangevallen. Maar dat lijkt me nogal onterecht. Jij komt immers met het onjuiste idee aanzetten.
"je denkt toch zeker niet dat ik DAT niet weet."
Hoe zou SimonV dat in hemelsnaam moeten weten als JIJ met de onjuiste stelling komt?
Waarom was je haar eigenlijk zo goed als je ervan uitgaat dat: "poep in de vagina van je baby (poepluier) geen kwaad kan" ?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Alles voor de maar is een leugen.
+ voor Simon en + (als dat kon) voor de reactie van Leonard
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Wat een goedbedoelde maar domme reacties van deze MANNEN! Vrouwen zullen mijn vraagstelling (althans dat mag ik hopen!) wel begrijpen. Een vaginale infectie bij een volwassen vrouw kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door het verkeerd afvegen na wc gebruik (van achter naar voren in plaats van zoals het hoort van voren naar achter afvegen).
Mijn vraag was dan ook: Hoe zit dat met baby's, die dagelijks in een poepluier liggen en waarbij de ontlasting in de vagina terecht komt.
Snappen jullie het nu?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
HeerVoldemort, wat bedoelt u hiermee? Ik begrijp hier niets van!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding