Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is beschimmeld fruit inademen schadelijk?

Ik heb soms een paar dagen een stukje beschimmeld fruit of een beschimmeld laagje drinken in mijn kamer staan waar ik ook slaap. Is dit schadelijk voor mijn of alleen bij grote hoeveelheden of langere periodes

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Heb je last van depressie? Als je kamer zo smerig word dat je beschimmelde dingen laat staan, moet er wat aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ritsuka waar leg jij de link tussen een paar dagen een paar bekers op je kamer hebben staan en depressie ik ben namelijk gw een jongen van 14 zonder depressie ik game soms op mijn kamer en dan pak ik wat te drinken en soms vergeet ik de beker mee naar beneden te nemen en dan komt er een beetje schimmel op het laagje drinken at er nog in zit en ik hoorde laatst dat dat slecht is dus maakte mij een beetje zorgen
Ritsuka
3 jaar geleden
In een 'paar dagen' komt er geen schimmel op iets staan. Dat is pas als je weken lang niets opruimt.
In je eigen afval blijven leven is 1 van de tekenen van een depressie, daarom vroeg ik het.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als het geen grote hoeveelheden zijn, en het gebeurt slechts nu en dan, dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Alhoewel: best wel veel mensen zijn meer of minder allergisch voor de sporen van schimmels, die in de lucht gaan zweven. Ook al ben je niet meteen doodziek, het kan dan zeker wel je welbevinden negatief beïnvloeden. Lusteloos, hoofdpijn, jeuk, gebrek aan eetlust en dergelijke. Een langer durende blootstelling aan schimmels kan ook je longen aantasten, en zelfs blijvend beschadigen. Als je je ook maar even niet tiptop voelt zou ik zeker alle schimmels zo ver mogelijk verwijderen. En voor de zekerheid liever altijd.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
De spores van schimmels zijn vaak niet gezond, en soms ronduit giftig. Als regel, vermijd zo veel mogelijk het inademen van schimmel spores, vooral als die van zwarte of groene schimmels zijn. Sommige van die schimmelsoorten zijn namelijk erg schadelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image