Welke kleding is geschikt om op 60 graden te wassen?
Ik moet binnenkort een operatie ondergaan aan mijn knie voor een knieprothese, maar nu blijkt uit een vooronderzoek dat ik een huidbacterie bij mij draag waarvoor een speciale behandeling 5 dagen voor de operatie moet plaatsvinden, en daarvoor medicatie heb gekregen.
Maar nu het volgende, er wordt verteld dat ik al mijn kleding op 60 graden moet wassen, en die gedurende 5 dagen voorafgaande aan de operatie steeds moet wisselen.
Ik wil makkelijke kleding dragen, maar welke kleding is nu geschikt om op 60 graden te wassen? Ik kan daar niet wijs uit worden, overal wordt 40 graden geadviseerd.
Wie kan mij daar wat over uitleggen? Of wellicht heeft iemand daar al eerder mee te maken gehad?
Alleen bij de map die ik meekreeg '' snel op de been " werd dit genoemd.
Het gaat er om dat je (hele) lichaam ge des-infecteerd wordt tegen de Staphylococcus areus-bacterie. Dit is een bacterie bij veel mensen altijd of tijdelijk verblijft. De bacterie zit vooral in de neus en keel. Bij gezonde mensen zal deze bacterie bijna nooit infecties veroorzaken. Wanneer hij echter de kans krijgt om door de huid (via een wond) je lichaam binnen te dringen, kunnen er vervelende infecties ontstaan, Om dit te voorkomen krijgen mensen die een (voornoemde) prothese moeten krijgen, een medicatiepakketje mee.
Persoonlijk ben ik aangemeld voor een heupprothese (vandaar deze informatie), maar bij mij is niets vermeld van kleding wassen op 60 graden. Om hierover meer zekerheid te verkrijgen adviseer ik om nog maar eens contact op te nemen met Uw orthopeed, en e.e.a. door te nemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.