Zijn carbon gitaarsnaren schadelijk?
Ik was toevallig wat aan het rondsurfen over verschillende types gitaarsnaren. Veel gitaren gebruiken carbon/koolstofvezel.
Toen ik daar wat over begon op te zoeken kwam ik een aantal artikels tegen dat koolstofvezeltjes erg schadelijk kunnen zijn voor de longen.
Moet ik nu op zoek naar andere gitaarsnaren of ben ik een beetje paranoia aan het worden :)
Edit: na wat opzoekwerk ben ik erachter gekomen dat men vaak verkeerde termen gebruikt online en daar dus ook de verwarring zit.
Carbon = koolstof en carbon fiber = koolstofvezel en dat wordt vaak door elkaar gebruikt.
De snaren worden zoals al in de comments aangehaald gemaakt van synthetische koolstof en dat is dus iets helemaal anders als koolstofvezel.
Er wordt ook gebruik gemaakt van koolstof staal en dat is ook helemaal geen koolstofvezel.
Er staat gewoon veel foute info online :)
https://www.bax-shop.nl/klassieke-gitaarsnaren/daddario-ej45ff-pro-arte-carbon-snarenset-voor-klassieke-gitaar?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwjbCDBhAwEiwAiudBy8ECVWWDM0ooY_jEVkE92hOnlzPXd0bqQS31QiGEsB4evAbVGyHIixoC2zAQAvD_BwE
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.