Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een gemiddelde wandelsnelheid van een mens?

Ik vraag mij af wat een gemiddelde wandelsnelheid is van een mens. Als je via google maps kijkt lijkt het mij dat ze een snellere gemiddelde nemen dan dat je echt loopt.
Ik bedoel dan ook echt normaal wandelen en niet snellopen.

3 jaar geleden
4.6K
Alphennaar
3 jaar geleden
Toch lijkt het dat google maps een hele andere gemiddelde snelheid hanteerd dan tussen de 4 en 5 km per uur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het gemiddelde wandeltempo van een volwassen wandelaar is 4 tot 5 kilometer per uur. Getrainde wandelaars lopen vaak wat harder. Zij halen de snelheid van 6 of zelfs 7 kilometer per uur met gemak, ook op langere afstanden.
(Lees meer...)
fremar
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
En mensen met honden (echte honden, niet die kleintjes) lopen sneller dan gewone mensen zonder hond. :)
Als je bijvoorbeeld een afstand moet afleggen van 10 km, en Google Maps zegt dat je daar 2 uur over doet, weet je denk ik al welke som je moet maken. Mocht de 'verhouding' tussen de afstand en hoelang je over die afstand doet ietwat ingewikkeld zijn, kun je dat op sites uitrekenen.
Je kunt hiermee wel op meerdere antwoorden komen, dus om een letterlijk antwoord te geven op je vraag: 3-5 km p/u valt onder rustig wandelen, 5-6 km p/u valt onder stevig wandelen. Het spijt me trouwens voor dit misschien iets te lang antwoord...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding